خبرگزاری کار ایران

شهردار تاکستان:

دو پروژه بزرگ برای حل مشکل ترافیک شهر تاکستان کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۹۷۲

تخصیص ۶۰ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی

​شهردار تاکستان گفت: برای کاهش بار ترافیکی در سطح شهر احداث دو زیرگذر برنامه ریزی شده که کلنگ آن‌ها به‌زودی به زمین می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری شهردار تاکستان بعدازظهر امروز با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

کیوان رحمانی در این نشست گفت: سیاست ما این بود که توزیع سرانه‌ها محله‌محور باشد تا همه محله‌ها متناسب با نیازهای خود از خدمات شهرداری بهره‌مند شوند و در این راستا نیازهای هر بخش احصاء شد.

شهردار تاکستان ادامه داد: برنامه کوتاه مدت ما به طور کامل و برنامه میان مدت ۹۰ درصد محقق شده، در برنامه طولانی مدت هم ۲ زیرگذر طراحی شده که بزودی کلید می‌خورد که با همکاری راه‌آهن انجام می‌شود و هزینه‌های اجرای این پروژه با راه‌آهن خواهد بود.

وی بیان کرد: عبور خط ۲ راه آهن و زیرگذرها هماهنگ باهم انجام می‌شود و پس از آن هم زیرگذر سوم برنامه ریزی شده که در کاهش بار ترافیکی تاثیر قابل توجهی دارد.

این مسئول شهری ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح هم ۶ ماه پیش‌بینی شده که اجرای اصلی آن به بودجه‌ها و نحوه اجرا وابسته است.

اصلاح ترافیکی معابر شهری تاکستان 

وی عنوان کرد: در راستای جداسازی آب شرب از آب فضای سبز تاکنون این کار در طول ۴۲ کیلومتر انجام شده است و با این کار تمام پارک‌های سطح شهر از آب خام استفاده می‌کنند.

رحمانی اظهار کرد: سیاست کلی مجموعه مدیریت شهری اصلاح ترافیکی در معابر بود تا عبور و مرور بی‌خطر و برای سالمندان و معلولین مناسب باشد.

وی اضافه کرد: هزینه‌های شهری بین جنوب شهر و شمال شهر به صورت متوازن توزیع شده است و در هر بخش پروژه‌های مختلف انجام شد.

شهردار تاکستان گفت: اصلاح هندسی میدان المهدی، احیای پارک تمدن، ازجمله پروژه‌هایی است که انجام شده است و سال آینده محیطی پویا و مناسب برای همشهریان و گردشگران خواهیم داشت و یکی از اهداف ما جذب گردشگر به مرکز شهر است.

وی ادامه داد: در طول ۲ سال ۱۰ بلوار احداث شده که حدود ۱۰ کیلومتر بوده است، در مجموع باتوجه به بودجه محدودی که داشتیم، اقدامات عمرانی خوبی انجام شطه و میزان بودجه هم ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از میزان مصوب محقق شد. 

کاهش تصادف‌ها با اصلاح هندسی بلوارها

این مسئول بیان کرد: احداث بلوار ۲۲ بهمن جنوبی برای هدایت ترافیکی جنوب به شمال شهر و پارک‌های جیبی در بلوار مصطفی خمینی ایجاد شده برای دسترسی ساکنین جنوب شهر به امکانات درحال انجام است که در مراحل پایانی قرار دارد.

وی ادامه داد: سنگ فرش خیابان عاشورا و بلوار المهدی از پروژه‌های پیش رو است، همچنین سالن کشتی هم درحال احداث است، سوله آن ساخته شده است که از طرف نماینده تاکستان در مجلس حمایت می‌شود تا در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسد.

رحمانی ادامه داد: در حوزه فرهنگی بلوارها به نام شهدا احداث شده و تصاویر شهدا بر تابلوهای کوچه‌هایی که محل زندگی آن‌ها بوده، نصب شده است.

شهردار تاکستان بیان کرد: درآمد پایدار شهر که از محل عوارض بود، به دلیل خشک سالی و کمبود برداشت محصولات کشاورزی کاهش پیدا کرده که امیدواریم امسال بهبود پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: اصلاح بلوار آیت‌الله خامنه‌ای باعث شده تصادف‌ها کاهش پیدا کند که رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

آسفالت ریزی ۵۰۰ هزار مترمربع معابر شهری

وی عنوان کرد: در طول سال جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف شهر برگزار می‌شود؛ همچنین المان شهید گمنام شهر تاکستان در شهرداری و المان کوهنورد برای تشویق مردم برای ورزش سالم نصب شده است.

رحمانی اضافه کرد: تاکستان در شب تاریک بود که این مشکل با ایجاد المان‌های نوری و تونل‌های نوری حل شد که ضمن حل مشکل تاریکی به زیبایی بصری شهر هم کمک می‌کند.

شهردار تاکستان گفت: باتوجه به گسترش شهر تاکستان، دو ساختمان آتش‌نشانی احداث می‌شود که یکی از آن‌ها در مراحل پایانی قرار دارد، همچنین راه‌اندازی سالن برگزاری مراسم‌ها در مزار هم در حال اجرا است که تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: در طول این ۲ سال بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی سطح معابر شهر و ۵ کیلومتر سنگ فرش اجرا شده است، مجوز ۲۰ هزار متر هم گرفته شده است؛ پاکسازی و نقاشی ۱۱ هزار متر دیوارهای شهری انجام شده است. 

وی ادامه داد: ۵۴ هزار متر مربع پارک جنگلی سرانه فضای سبز را افزایش داده و ۶ هزار درخت و درختچه در سطح شهر کاشت شده است.

رحمانی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۰ هزار مترمربع پروانه صادر شده و ۶۰ هزار مترمربع هم امسال صادر شده است، همچنین ۳۰ کیلومتر رنگ‌آمیزی جدول انجام شده است.

تاکستان به شهر بدون جاده خاکی تبدیل شده است

وی بیان کرد: برای مرحله دوم نهضت آسفالت آماده هستیم و مجوز خرید مصالح آن از شورای شهر گرفته شده است، با اقدامات صورت گرفته در تاکستان جاده خاکی نداریم، آسفالت‌های قدیمی روکش می‌شوند، برای بازآفرینی شهری پروژه‌ها و ساختمان‌های خاصی دیده‌ایم.

شهردار تاکستان عنوان کرد: از ۵۰۰ میلیارد بودجه بیش از ۶۰ درصد عمرانی بوده و در طول این ۲ ‌سال بیش از ۵۰ پروژه انجام شده است.

شهردار تاکستان اظهار کرد: شهرداری را با بدهی تحویل گرفتیم اما تا اینجای کار برای پروژه‌های عمرانی زمینی را نفروختیم و بدهی به پیمانکار هم نداریم و اعتبار پروژه‌ها تا نیمه اول ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرده‌ایم، ضمن اینکه ۲ قطعه زمین ۷۵۰ متری هم گرفته شده و بانک املاک درست شده است.

وی اضافه کرد: برای تفکیک اراضی آماده هستیم و هیچ مشکلی نداریم و زیرساخت‌های برق و گاز فراهم است و صرفا آبفا برای انتقال آب ۶۰۰ میلیارد اعتبار درخواست کرده است، البته باتوجه به انتقال آب سد طالقان مشکل ما حل می‌شود. 

رحمانی گفت: باتوجه به اینکه پرداخت حقوق به بانک قرض‌الحسنه منتقل شده‌، ۵۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به کارمندان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به دنبال اجرای پروژه‌های دوچرخه محور و انسان محور هستیم

وی ادامه داد: طرح‌های ما درحال خروج از خودرومحوری است و در پروژه‌های جدید پیست‌های دوچرخه سواری و پیاده روی درنظر گرفته شده و دوچرخه‌هایی برای استفاده قرار داده می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برای درآمد پایدار چند واحد تجاری درنظر گرفته شده که در مناطق مختلف شهر قرار دارند، احداث مجتمع ضایعاتی، شهر کتاب و مجموعه نجوم و بازدید از ستارگان در شب از دیگر طرح‌ها برای درآمد پایدار است. 

وی ادامه داد: برای ساماندهی دست‌فروشان انتقال آن‌ها انجام شده و وانت بارها هم از خیابان‌های اصلی جمع‌آوری شده‌اند و در ۴ نقطه شهر محل ‌تجمع برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. 

تعامل مناسب شورای شهر با شهرداری

نایب رئیس شورای شهر تاکستان هم در این نشست با اعلام رضایت‌مندی از عملکرد شهردار گفت: شهردار از ابزارآلات و پیمانکاران استفاده بهینه می‌کند که باعث اجرای پروژه‌ها شده است.

سبزی‌پور ادامه داد: رابطه و تعامل شورا با شهرداری هم در وضعیت مطلوبی قرار دارد که همین باعث شده کارها با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی بیان کرد: نماینده تاکستان در مجلس هم برای اجرای پروژه‌ها همکاری مناسبی داشته که امور مختلف را پیگیری کرده و ملک پدری خود را برای ساخت سالن کشتی و سالن چندمنظوره در اختیار شهرداری قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز