خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

تاکید بر برخورد با تخلف و فساد در مدیریت شهری/ افزایش هزینه اداره شهرها بواسطه تحریم ها و فشارهای اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۰۵

رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن تاکید بر برخورد با تخلف و فساد در سیستم‌های مدیریت‌ شهری و تحقق مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری گفت: تحقق مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند برنامه ریزی و بودجه شهر‌ها را هدایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استانها که امروز 14 شهریور در محل ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با مسئولیت خطیر در اداره شهرها، بهتر می‌دانیم که تداوم حیات فساد در شهر‌ها، چالشی کلیدی است که رسیدگی به آن اولویت دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای شفاف کردن فرایند‌ها، تلاش مضاعف شده و یکی از نمونه‌های موفق شفافیت، ساماندهی وظایف شورا‌های معماری مناطق در تهران است که بدون توقف و حذف ساختار، تنها ملزم به ثبت تصمیم‌ها در سامانه شهرسازی شدند که مرحله بعدی شفافیت برای آنان، انتشار عمومی اطلاعات است.

الویری با بیان اینکه افشاگری‌ها در چرخه رقابت‌های سیاسی، کارکرد خود را از دست می‌دهد، افزود: مأموریت ما اصلاح فرایند‌های فسادزا در همه ساختارهاست.

وی گفت: تغییر از مدیریت ناهماهنگ شهری به مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری نه فقط زمینه ساز ارتقای خدمات شهری و اجرای صحیح طرح‌های توسعه شهری است، بلکه کمک می‌کند تا نهاد سیاستگذار، مجری و ناظر همگی در کنار هم و به صورت هم افزا فعالیت کنند.

الویری با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری در ابعاد گوناگونی مانند خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط‌زیست و اقتصاد و طرح‌های توسعه شهری تأثیرگذار است، ادامه داد: واگذاری اختیارات به شهرداری‌ها باید بر اساس نظامی یکپارچه صورت گیرد و ابزار اجرا هم به میزان واگذاری وظایف داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: معنای مدیریت یکپارچه، الزاما در اختیار گرفتن تمامی امور به دست شهرداری‌ها نیست و می‌توان در سطوح مختلف و گام به گام مطرح و اجرا کرد.

الویری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط دشواری به واسطه تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی قرار داریم و مسئولیت ما سنگین‌تر و خطیر شده است و تجهیز ایمنی و آتش نشانی، تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، مترو، حتی بهسازی خیابان و معابر به واسطه تهیه مواد اولیه و بسیاری موارد دیگر اداره شهر را برای ما گران‌تر و سخت‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: با اجماع به سراغ روش‌های نوآورانه و خلاقانه برویم تا مسائل شهری را کم هزینه‌تر حل کنیم و از همه نهاد‌های علمی و دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تقاضا می‌کنم برای اداره بهتر شهر در این شرایط دشوار اقتصادی همراه شوند.

وی گفت: همچنین از همکارانم در مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون اقتصادی نیز می‌خواهم به مدیریت شهری برای اداره بهتر بر مبنای عوارض و بهای خدمات با اصلاحات موردنظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز