خبرگزاری کار ایران

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و بهسازی راه‌های روستاهای اسلامشهر چشم انتظار تأمین اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۴۳۹

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و بهسازی راه‌های روستاهای اسلامشهر چشم انتظار تأمین کافی است.

به گزارش ایلنا، شهرستان اسلامشهر با جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در منطقه جنوب غرب شهر تهران واقع شده است. در اسلامشهر تنها یک بیمارستان دولتی وجود دارد که اخیراً با تخصیص اعتباراتی، ۵۰ تخت به آن اضافه شده است. اما نظر به جمعیت رو به رُشد، مهاجر پذیر بودن و همچنین توان مالی پایین ساکنان آن، از زمان دولت نهم و دهم کلنگ احداث یک دستگاه بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابی دولتی در آن به زمین زده شد که متاسفانه با طی شدن بیش از یک دهه هنوز طرح مذکور به اتمام نرسیده و شهروندان امیدوارند که دولت فعلی بتواند کلید افتتاح بیمارستان را در قفل بچرخاند.

طرحی که برای پایان عملیات عمرانی آن در شش ماهه ابتدایی سال آینده چیزی در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

 یکی از محورهای مهم تبیین شده در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که از جانب حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر همراه با موضوعاتی چون مترو و کمربندی جنوبی عنوان و تاکید شد پیگیری مستمر برای تخصیص بودجه کافی از مجلس برای تعطیل نشدن و اتمام کوتاه مدت این پروژه بود.

 از مشکلات دیگر عنوان شده در این نشست که سال هاست شهرستان اسلامشهر با آن دست به گریبان است، نبود راه های مواصلاتی مناسب از روستاهای اطراف به سمت مرکز شهر و شهرستان های همجوار است. روستاهایی که حتی برخی از آن ها مسیرشان برای تردد روزانه اهالی نیز خطرآفرین و حادثه زاست.

در این کمیته کمبودها و مشکلات با حضور مدیران و نمایندگان ادارات اسلامشهر در حضور فراهانی، نماینده سازمان برنامه و بودجه استان تهران تشریح شد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده نه چندان دور، مجلس یازدهم و دولت سیزدهم پایان بخش مشکلات مهم این شهرستان نزدیکِ تهران خواهند بود؟

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز