خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا؛

تزریق ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۸۸

در بودجه ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر تهاتری در نظر گرفته شده و میزان ٢٠ هزار میلیارد تومان می‌توان از قیر استفاده کرد که ۴٩ درصد آن متعلق به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و ٢٠ درصد برای پروژه‌های بنیاد مسکن در نظر گرفته شده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه قیر و آسفالت با بیان اینکه قیر در کیفیت آسفالت فاکتور بسیار مهمی است، اظهار داشت: در کشورمان بیش از ۶ میلیون تن قیر تولید می‌شود که ۴ میلیون تن آن صادرات می‌شود حدود ٢.۵ میلیون تن از قیر مصرف داخلی می‌شود با صادرات مخالفتی نداریم اما خواسته ما این است که اولویت با تامین نیاز داخل باشد تا با کمبود مواجه نشویم چراکه این کمبود منجر به افزایش قیمت می‌شود.

وی ادامه داد: قیر تهاتری در قانون بودجه برای پروژه‌های عمرانی و عمومی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر با کمبود قیر مواجه شویم پیمانکاران به ناچار با قیمت بالاتری قیر مورد نیاز را تامین می‌کنند. در این باره در مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی مطرح شد و در جلسات این موضوعات رفع ابهام شد و در مسیر شورای نگهبان و مجلس قرار دارد تا بتوانیم هر چه زودتر قیر تهاتری را در پروژه‌های عمرانی تزریق کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کیفیت قیر مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی گفت: همواره درخواست ما استفاده از قیر باکیفیت و استفاده از قیر با ناخالصی کمتر است و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردیم که نظارت را تشدید کنند. اما باید توجه داشت که نیاز داخلی به قیر در حال افزایش است به دنبال استفاده از قبرهای اصلاح شده هستیم مانند پودر لاستیک اما به این موضوع به اجرا نرسیده‌ است.

بذرپاش در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان قیر رایگان تهاتری در بودجه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در بودجه ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر تهاتری در نظر گرفته شده و میزان ٢٠ هزار میلیارد تومان می‌توان از قیر استفاده کرد که ۴٩ درصد آن متعلق به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و ٢٠ درصد برای پروژه‌های بنیاد مسکن در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین درباره وضع عوارضی آزادراه تهران -شمال قطعه دوم گفت: هنوز عوارضی‌های جدید وضع نشده است و با قیمت‌های قبل عوارضی اخذ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز