خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

۶ سفارش پژوهشِ به اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۳۰

استاندار فارس گفت: در شش زمینه‌ به شما سفارش پژوهش‌ می دهم و انتظار دارم پژوهش های مفید و عملیاتی انجام دهید؛ سپس نتایج آن در حضور مدیران، مطرح و تصمیم گیری لازم انجام شود و بعد از آن مجدداً خودتان بر روند اجرایی شدن و تحقق آنها نظارت و ارزیابی کنید.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در رویداد سیاستگذاری تحول فارس که با همت اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس در هتل شیراز برگزار شد، گفت: همه مدیران و مسئولین به اقدامات ارزشمند اتاق فکر دانش بنیان پی برده‌اند و یقین دارند که با اولویت بندی مسائل و توجه به مباحث علمی جدید زمینه پیشرفت سازمان و افزایش خدمت رسانی به مردم میسر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لازمه همکاری اجرایی بین دانشگاه و مدیران، اعتماد و اعتقاد است اظهار داشت: در این دو سال اقدامات موثر و راه‌های جدیدی برای توسعه موسسات خصوصی فراهم شده است، همچنین برای جوانان و دانشجویان نیز افق‌های نوینی ترسیم شده است؛ به عقیده بنده نمی‌شود صرفاً به کلاس درس و آزمایشگاه اکتفا کرد. برون‌داد تحصیل جوانان دانشجو و دانشگاهیان باید دردی از مشکلات مردم و کشور را حل کند.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دوم سخنان خود چند پیشنهاد سفارش پژوهش به اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس ارائه کرد و افزود: در شش زمینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنم پژوهش‌های مفید و عملیاتی انجام دهید سپس نتایج آن را در حضور مدیران مطرح و تصمیم گیری لازم انجام شود و بعد از آن مجدداً خودتان بر روند اجرایی شدن و تحقق آنها نظارت و ارزیابی کنید.

اولین پیشنهاد استاندار فارس ورود به مباحث فرهنگی و اجتماعی بود. وی در این خصوص اذعان داشت: مباحث فرهنگی و اجتماعی یکی از موانع پیش روی کشور است، مثلاً در حوزه جوانی جمعیت، ازدواج دیر هنگام یا تعداد فرزندان با مسائلی مواجه هستیم که انحصاراً دلایل آن مباحث مالی نیست اتاق فکر استانداری این موضوع را در دستور کار بررسی قرار دهد.

۶ سفارش پژوهشِ به اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان

چگونگی رفع مشکل کمبود اعتبار برای فعالیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید جوان دومین سفارش پژوهشی ایمانیه به اعضای اتاق فکر استانداری فارس بود.

وی اظهار داشت: بودجه مصوب صرفاً یک راه برای انجام پروژه‌های دوران تحصیلات تکمیلی است و اکتفا به آن راهی بن بست تلقی می‌شود قطعاً راه‌های متعدد دیگری وجود دارد که برای نمایان کردن آنها نیاز به فکر و هم‌اندیشی است.

راه های ارتقا احساس هویت ایرانی اسلامی، راه حل های خروج صنایع از رکود، راه های جذب بیشتر توریست در هر چهار ظرفیت گردشگری استان، راه های تامین آب برق و گاز مورد نیاز صنایع و توسعه بیش از پیش آن چهار محور دیگر پیشنهادات پژوهشی استاندار فارس بود.

ایمانیه در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه اتاق فکر فناوری و دانش بنیان استانداری با امکانات کم اقدامات بزرگی انجام داده است و به آن افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: حل مشکلات با تمرکز بر راه حل‌های نرم‌افزاری و مبتنی بر فرهنگ ملی و مذهبی باشد. همچنین اجرای کارها به دست مردم سپرده شود چون اثرگذاری بیشتری دارد و دولت در مسیر سیاست گذاری و نظارت‌ها گام بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز