خبرگزاری کار ایران

با استفاده از فناوری جدید ؛

یک موسسه خیریه در تهران رکورد کاهش مصرف آب را شکست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۶۸۴

یک موسسه خیریه در تهران رکورد کاهش مصرف آب در تابستان ۱۴۰۱ را با کاهش ۵۵ درصدی شکست .

به گزارش ایلنا ، موسسه خیریه وحدت در شمال تهران با نصب فن آوری رسوب زدای الکترونیکی بهرشد که یک محصول دانش بنیان است علاوه بر کاهش مصرف آب، دمای مطلوب  را برای مدد جویان و مددکاران فراهم کرد و با کاهش ۵۵ درصدی مصرف آب ، موفق شد هزینه آب بها را به دلیل کاهش تعرفه پلکانی ۹۲ درصد کاهش دهد و از هزینه روزانه ۵۴۶.۰۰۰ تومان بابت آب بها، فقط روزی ۵۰.۴۰۰ تومان هزینه بپردازد.

مصرف روزانه آب ساختمان این خیریه که  آسایشگاه نگهداری معلولان جسمی و حرکتی بانوان است برای تامین سرمایش ساختمان در سال گذشته روزانه ۳۱.۵ متر مکعب بود که امسال با استفاده از فن آوری جدید به روزی ۱۵ متر مکعب کاهش یافته است.

فن آوری جدید که موجب یک تحول بزرگ در کاهش مصرف انرژی گاز ، برق و آب می‌شود، دستگاه رسوب زدای الکترونیکی است. این فن‌آوری در تاسیسات سرمایشی و گرمایشی نصب می‌شود و با ایجاد امواج رادیویی موجب افزایش حلالیت آب شده و بتدریج رسوب های داخل تاسیسات را پاک می‌کند.

رسوب در موتورخانه ساختمان مانند عایق عمل می‌کند و به همین دلیل مصرف انرژی گاز ، برق و آب را افزایش می دهد.

روش رایج فعلی در کشور برای کاهش رسوب در تاسیسات ساختمان‌ها، استفاده از یک فن آوری قدیمی است که از دستگاه سختی‌گیر رزینی بهره می‌برد.  در این روش ده‌ها هزار لیتر آب شیرین برای احیای رزین با هزاران کیلو گرم نمک‌، شور شده و سپس به چاه‌ها و شبکه فاضلاب جاری می‌شود.

این روش علاوه بر مصرف شدید آب ، موجب شوری منابع آب‌های زیرزمینی می‌شود.

در شرایط خشکسالی و کمبود منابع آب‌های شیرین در کمال تاسف سالانه میلیاردها لیتر آب شرب به دلیل دستگاه‌های سختی گیر رزینی آلوده می‌شود.

فن آوری رسوب زدای الکترونیکی شرکت بهرشد توسط یک پژوهشگر ایرانی بومی سازی و طراحی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز