خبرگزاری کار ایران

تأمین ۱۰۰ درصدی آب و برق مورد نیاز پتروشیمی‌های عسلویه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۷۱۹

فرزانه از تأمین بیش از ۱۰۰ درصدی آب، برق، نیتروژن، بخار و هوای ابزار دقیق مورد نیاز پتروشیمی‌های فاز اول عسلویه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: پروژه آپادانا در پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی فرزانه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت اصلی ما تأمین یوتیلیتی متمرکز فاز 1 عسلویه است، اظهار داشت: سال 1400 سالی پر دستاورد برای شرکت بوده به طوری که در برخی محصولات مثل تولید آب شیرین، بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق به ترتیب 5 درصد، 16 درصد، 3 درصد و 11 درصد بیش از برنامه تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 در میزان تولید بخار، آب شیرین و آب تغذیه دیگ بخار رکورد 10 سال گذشته شکسته شد، افزود: در خصوص محصول اکسیژن، بدلیل مشکلات فنی و داخلی مربوط به مصرف‌کننده عمده و نیز قطع 45 روزه گاز در زمستان، تولید و فروش این محصول کمتر از پیش‌بینی بوده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: ارزش روز پتروشیمی در بازار سرمایه 670 هزار میلیارد ریال است و موفقیت نسبی در اصلاح فرمول قیمت‌گذاری و اخذ نرخنامه به استناد مصوبه 479 شورای رقابت موجب شد تا سود واقعی محسابه شده در سال 1400 به 13 هزار و 650 میلیارد تومان برسد.

وی در خصوص مجتمع‌های پتروشیمی که محصولات یوتیلیتی مورد نیاز خود را از ما دریافت می‌کنند، گفت:  پتروشیمی‌های زاگرس، جم، پردیس، پارس، برزویه، آریاساسول و ... از مشتریان محصولات تولیدی پتروشیمی مبین هستند.

فرزانه در خصوص پروژه آپادانا اظهار داشت: برآورد کلی هزینه‌های پروژه بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بوده که بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان آن تا سال 1400 تأمین شده و برای تکمیل این پروژه حدود 3 هزار و 132 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که این هزینه از محل تسهیلات تکمیل خواهد شد.

وی افزود: این پروژه تا پایان سال 1400 به پیشرفت 77 درصدی رسیده و پیش‌بینی زمان افتتاح پروژه آپادانا، سه ماهه پایانی سال 1402 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز