خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

مجوز نخستین پروانه ساخت نان سنگک کامل و نان بربری کامل در شیراز صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۱۴۳

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین پروانه ساخت (سیب سلامت) نان سنگک کامل و نان بربری کامل در شیراز صادر شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد مظلومی از اجرای طرح توزیع نان کامل در تعدادی از نانوایی های شیراز از سال گذشته خبر داد.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر عمده نان های مصرفی کشور به «نان سفید» اختصاص دارد که از آرد سبوس گیری و جوانه گیری شده تولید می شود، طرح تولید نان کامل برای نخستین بار در کشور از بهمن سال گذشته در استان فارس، با قیمت یارانه ای آغاز شد.

مظلومی با بیان اینکه پس از استان فارس، استان های دیگر کشور نیز این اقدام را در استان خود آغاز کردند، گفت: این طرح در استان فارس با 17 نانوایی آغاز شد و در حال حاضر این آمار به 40 نانوایی افزایش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه نخستین خط تولید آرد کامل از اردیبهشت 1401 در استان فارس نیز افتتاح شد، افزود: مسوولان استان در تلاش هستند که خط دوم تولید آرد کامل نیز در سال 1402 به بهره برداری برسد و در استان فعال شود.

این مقام مسوول در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه اجرای طرح نان کامل در همه استان های کشور از سوی شورای سلامت و امنیت غذایی کشور به تمامی استانداران از شهریور ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک، درصد بیشتری از نان های تولیدی کشور، نان کامل باشند. 

مظلومی همچنین از برگزاری «نخستین همایش ملی و تخصصی نان و غلات کامل» به میزبانی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استانداری فارس در آبان سال 1403 خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز