خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

کادر درمانی بروجرد با کمبود نیروی پرستار مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۶۶

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به اینکه بروجردی‌ها رغبتی به پرستار شدن ندارند، گفت: کادر درمانی این شهرستان با کمبود ۶۰ نیروی پرستار مواجه است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا امانت چی روز سه شنبه - هفت آذر ماه - در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در بروجرد به دنبال تاسیس دانشکده علوم پزشکی هستیم اظهار کرد: شرط لازم برای داشتن دانشکده علوم پزشکی وجود ۶ رشته پیراپزشکی در دانشکده پرستاری است، هم‌اکنون چهار رشته پیراپزشکی داریم که ۲ رشته دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی به کمبود کادر درمانی در بیمارستان‌های بروجرد اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه آزمون های استخدامی برگزار می شود ولی نیروهای بومی بروجردی تمایلی به شرکت ندارند بطوری که در آزمونی که برگزار شده بیشتر از ۱۰ نیروی بومی بیشتر نداشتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در بخش پزشکان متخصص حدود ۱۰ پزشک متخصص در رشته داخلی، اطفال، پوست، مغز و اعصاب، ارتوپد، رادیولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی و جراحی عمومی اضافه شده و در سایر تخصص های پزشکی افزایش صورت نگرفته است.

امانت چی  با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما اسکان پزشکان است، اضافه کرد: پزشک های فارغ التحصیل از نظر مالی به شدت با مشکل مواجه هستند و توان تهیه مسکن برای آنها سخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد ریال دانشگاه علوم پزشکی برای اسکان کل پزشکان اختصاص داده است، ادامه داد: معمولا مدت زمانی طول می کشد تا این هزینه تامین شود و هزینه هتل به شدت بالا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد  به کمبود پزشک عمومی به عنوان یک مشکل کشوری اشاره کرد و بیان کرد: در مواردی مهاجرت می کنند و در مواردی تخصص قبول می شوند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد بیمارستان ها نسبت به هزینه آنها بسیار کم است، گفت: ساختمان های بیمارستان ها در بروجرد فرسوده است ولی در عین حال امکان ایجاد بیمارستان جدید بسیار هزینه بر است بعنوان مثال با محاسبه اینکه هزینه هر تخت بیمارستانی ۲و نیم میلیارد و تا پنج میلیارد است ، هزینه ساخت یک بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی به بالای ۷۰۰ میلیارد می رسد که با بودجه های موجود امکان پذیر نیست.

امانت چی در خصوص ساخت بیمارستان جدید بروجرد گفت: مجوز ساخت این بیمارستان گرفته شده اما تاکنون زمین مناسب برای احداث آن فراهم نشده است با در نظر گرفتن اینکه هر تخت بیمارستانی ۱۰۰ مترمربع زمین می خواهد ساخت بیمارستانی با ۵۵۰ تخت پنج و نیم هکتار زمین نیاز دارد.

وی ادامه داد: اورژانس ترومای این بیمارستان با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد تا پایان امسال افتتاح می شود و در بخش MRI نیز اقدامات خوبی انجام شده بطوری که روزانه ۵۰ مورد با قیمت مناسبت در مقایسه با بخش خصوصی انجام می شود و به علت استقبالی که از آن شده نوبت دهی در این بخش به صورت یک و نیم ماهه صورت می گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: ۲ سال اخیر متخصص بیهوشی در اتاق های عمل بیمارستان آیت الله بروجردی مستقر شده و هر پنج اتاق عمل آن فعال هستند، در همین بیمارستان منتظهر تجهیزات هستیم تا ICU شماره سه راه اندازی شود و بخش رادیولوژی نیز فعال شده است.

وی گفت: در بیمارستان چمران بروجرد نیز دستگاه اکسیژن ساز دوم با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال وارد مدار شده است که با ورود آن، دستگاه اول از کار افتاد که در صورت مهیا نبودن دستگاه اکسیژن ساز دوم با مشکلی سخت مواجعه می شدیم.

امانت چی افزود: ICU در بیمارستان چمران به دلیل مشکلات دوران کرونا تعطیل و تجهیزات آن در زمان کرونا به بیمارستان آیت الله بروجردی منتقل شد که با توجه به از بین رفتن این تجهیزات، دنبال راه اندازی این بخش در بیمارستان چمران هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با تاکید بر اینکه در مجموع از کمبود نیروی انسانی به شدت رنج می بریمT گفت: این کمبود در کنار کمبود منابع مالی شرایط را سخت تر می کند، بیمارستان ها مقروض هستند، تعرفه های پزشکی معقول نیستند در شرایطی که هزینه بیمارستان تا ۱۵ برابر شده است، تعرفه ها فقط ۲ برابر شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز