خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

کتابخانه‌های قزوین برای رسیدن به میزان استاندارد باید افزایش پنج برابری داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۰۷۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در شهر قزوین برای رسیدن به میزان استاندارد باید حداقل 40 کتابخانه وجود داشته‌ باشد و فضاهای موجود 5 برابر شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای‌شهر قزوین با محوریت افزایش تعاملات و همکاری‌های بین مدیریت شهری و کتابخانه‌های استان برگزار شد.

فاطمه محمدبیگی در این جلسه بر لزوم ترویج فرهنگی مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را در تعداد کتابخانه داشتیم اما تا تحقق عدالت فرهنگی فاصله داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: در شهرقزوین ۶ باب کتابخانه داریم که با توجه به اینکه باید به‌ازای هر 10 هزار نفر یک کتابخانه وجود داشته‌باشد این تعداد کتابخانه پاسخگوی نیاز جمعیت 400 هزار نفری شهر قزوین نیست.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و استاندارد در حوزه کتابخانه‌ها ضرورت دارد دستگاه‌های فرهنگی دیگر در این حوزه ورود کنند و یاریگر ما باشند.

به گفته محمد بیگی، ایجاد کتابخانه سیار، بازطراحی فضاهای موجود، اجرای فاز سوم بازطراحی کتابخانه امام‌خمینی، بازطراحی کتابخانه‌های علامه و عارف قزوینی و احداث کتابخانه مرکزی شهر قزوین از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین خواستار پرداخت به‌موقع سهم نیم درصدی درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها شد و بر لزوم اختصاص یک بیلبورد برای معرفی آثار کتاب در سطح شهر تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز