خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبرداد؛

رشد ۴۰ درصدی فارس در شاخص‌های حرفه‌ای کتابداری و کتابخانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۵۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تقدیر از استاندار فارس و ۹ برگزیده در حوزه کتابخوانی از استان؛ گفت: فارس صاحب بیشترین برگزیدگان ملی عرصه کتاب و کتابخانه های عمومی در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار شد و به شایستگی در قله کتابخوانی کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فیروزی با بیان اینکه راهبرد نهاد در چند سال اخیر «تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه‌های عمومی» در بین مردم و مسئولین است، افزود: این تغییر رویکرد منجر می‌شود که کتابخانه عمومی، با تعریف و نقش جدید خود به عنوان مرکز فرهنگی-اجتماعی محلی، از سوی مدیران و جامعه درک شود.

وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در آیین ملی سال قبل و صدور پیام در آیین ملی امسال در ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نشان از اهتمام دولت مردمی برای رفع مشکلات نهاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت کتابخانه ها است؛ امید است با این سطح از همراهی راه برای حل مسائل ریشه‌دار این حوزه و ارتقای منزلت و بهبود معیشت کتابداران هموارتر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمونی فارس با اشاره به دسترسی آسان به کتاب، سیاست دولت در راستای عدالت فرهنگی، اضافه کرد: افتتاح ۱۹ باب کتابخانه در ۲ سال گذشته در فارس  شاهد این مدعا است. 

وی با تصریح اینکه نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان فارس با استفاده از ظرفیت سفرهای شهرستانی استاندار در جریان است، گفت:  آغاز روند احداث کتابخانه مرکزی شیراز که هدیه فرهنگی رئیس جمهور در سفر اخیرشان هیات دولت به فارس بود، نشان از گام های نو و جدی در توسعه زیرساخت های فرهنگی و کتابخانه ای دارد. که به واقع آیندگان قضاوت خواهند کرد که چه پایه گذاری نیکویی صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه کتابداران را مشاوران امین و گوهران پنهان کتابخانه، توصیف و یادآور شد: کتابداران در هر شرایط فضل و دانایی را به جامعه ارمغان می دهند؛ از زحمات قریب به ۵۰۰ کتابدار  و همکاران این مجموعه که علی رغم برخی کمبودها با عشق به ایران و کودکان این سرزمین، شمع دانایی را در جان آنها روشن نگه می‌دارند و صبورانه در این مسیر پیش می‌روند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی گفت: به نمایندگی از کتابداران و قریب به ۷۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در فارس اعلام می‌کنم که مرکز  و اثرگذار کتابخانه، ظرفیت عظیمی برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم دارد. 

فیروزی گفت: با بیان اینکه  و کسب این ۱۰ جایگاه ارزشمند با تلاش های خالصانه همکارانم رقم خورده است. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی با بیان اینکه امروز بار کتابخوانی کشور بر عهده کتابخانه های عمومی است، اعلام کرد: کتابخانه های عمومی این شبکه گسترده کتاب محور با قدرت در حکمرانی فرهنگی نقش آفرینی می کند و نقش آن انکار ناپذیر است؛ رشد متوسط ۴۰ درصد در شاخص های حرفه ای کتابداری و کتابخانه ای امانت، عضویت و منابع در یک سال گذشته استان فارس نشان از اهتمام جدی به توسعه امر عمومی و توجه به نیاز های مردم در کتابخانه های عمومی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز