خبرگزاری کار ایران

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک در شیراز:

طراز تجاری ایران و مکزیک تقویت شود/ مکزیک و شیراز در حوزه دانشگاه‌ها روابط خوبی می‌توانند داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۴۴

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک در شیراز گفت: بدون شک شیراز و مکزیک می‌توانند با هم ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، رینل رودریگز مونیوز افزود: وجود اقلیم های متفاوت در مکزیک از دریا گرفته تا صحرا و تنوع محصولات کشاورزی شرایط را برای مبادلات اقتصادی بین ایران و مکزیک فراهم می کند.

وی با بیان اینکه مکزیک و شیراز بایستی از این فرصت درجهت تأمین منافع و توسعه همه جانبه روابط بهره گیرند، گفت: مکزیک و شیراز می‌توانند در حوزه دانشگاه‌ها روابط خوبی را دنبال کنند. به عنوان مثال در این زمینه می‌توانیم اعزام دانشجو از ایران به مکزیک و از مکزیک به ایران را داشته باشیم.

وی افزود: شهر تاکسکو در کشور مکزیک شهری شگفت‌انگیز در زمینه صنایع دستی است که با توجه به پتانسیل شیراز در زمینه صنایع دستی مشتاق هستیم که تعاملاتی در این حوزه بین مکزیک و شیراز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه با تحریم‌های بین‌المللی مخالف هستیم، گفت: ایران کشوری است که در حوزه‌های تکنولوژی حرف برای گفتن دارد و در حوزه فناوری نانو هم می‌تواند فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشد. این کشور در مهندسی تکنولوژی و فناوری هم جایگاه خوبی دارد که نیاز است قابلیت‌های این کشور در این زمینه‌ها به تمام دنیا شناسانده شود.

طراز تجاری ایران و مکزیک تقویت شود

معاون استاندار فارس نیز با بیان اینکه دانشگاه‌های شیراز جزو بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه هستند که سابقه بسیار طولانی در پرورش و تربیت دانشجویان، پزشکان و تئوریسین‌های برجسته در مباحث علوم انسانی دارند اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که بین دانشگاه‌های فارس، ایران و مکزیک روابط دوسویه برای تقویت بنیه علمی و اقتصادی شکل بگیرد.

فرخ زاده بیان کرد: در بحث فناوری‌های نانو تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته آمادگی کامل برای مبادله اطلاعات را داریم و از این کار استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز