خبرگزاری کار ایران

عمویی در دیدار با سفیر مکزیک در تهران:

افزایش همکاری‌های پارلمانی باعث توسعه روابط ایران و مکزیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۴۰۶

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها میان دولت‌ها و مجالس دو کشور شد.

به گزارش ایلنا، گیرمو پونته آوردوریکا سفیر مکزیک در تهران، روز گذشته (دوشنبه، ۴ فروردین ماه) با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مکزیک دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت ارتقای سطح مناسبات فیمابین گفت: جمهوری اسلامی ایران و مکزیک، از کشورهای مهم و تأثیرگذار در تحولات خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند و گسترش همکاری‌های دو کشور درجهت افزایش صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به روابط خوب سیاسی و فرهنگی ایران و مکزیک، خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها میان دولت‌ها و مجالس دو کشور شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک در این راستا، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران، افزود: امیدوارم همکاری‌های پارلمانی و نقش آفرینی‌های دو کشور، موجب توسعه و تعمیق روابط فیمابین در سطوح دوجانبه و بین المللی شود.

سفیر مکزیک در تهران: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و مکزیک به افزایش روابط دوجانبه کمک کنند

گیرمو پونته آوردوریکا نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی کشورش به افزایش سطح مراودات دوجانبه، ابراز امیدواری کرد گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، به تحقق این مهم کمک کنند.

سفیر مکزیک در تهران در ادامه این دیدار با تأکید بر ارتقای سطح مناسبات دوکشور در همه زمینه‌ها، از توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی، استقبال کرد.

گفتنی است رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران، به دعوت عمویی و در راستای توسعه همکاری‌های پارلمانی، هفته آینده به تهران سفر خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز