خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آخرین وضعیت کارخانه صنایع مخابرات راه دور گزارش می دهد؛

بازنشستگان آی تی آی 17سال به دنبال مطالبات/ رئیس کانون کارگران بازنشسته: خوشبین به دریافت مطالبات نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۶۴

نزدیک به 17 سال از مشکلات مختلف کارخانه آی تی آی و عدم پرداخت معوقات و مطالبات به کارگران بازنشسته آن می گذرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با آغاز خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی آی تی آی در سال 83 از تسلط دولت خارج و به بخش خصوصی سپرده شد. 

با این اتفاق صنایع مخابرات راه دور شیراز که در سال‌های پایانی دهه ۷۰ که دوران اوج فعالیت‌های اقتصادی‌اش در ایام پس از انقلاب بود و حدود ۲۵۰۰ کارگر داشت در سال ۸۳ تعداد آن‌ها به حدود نصف رسیده بود.

سرانجام دستگاه قضا به مزایده کارخانه آی تی آی در سفر دادستان کل کشور به شیراز که در شهریور ماه سال گذشته انجام گرفت، رضایت داد اما در جریان مزایده برای دارایی های به حراج گذاشته کارخانه آی تی آی خریداری پیدا نشد و مزایده مخابرات راه دور  همچنان بی نتیجه مانده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه بعد از کش و قوس های فراوان در شهریور ماه سال گذشته  دادستان کل کشور در شیراز حضور یافت و تمام تلاش خود را برای حل و فصل موضوع مطالبات بازنشستگان به کار گرفت، می گوید: در نهایت مقرر شد تا کل مجموعه آی تی آی به مزایده گذاشته شود.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قبل از این موضوعات تمام مسئولان برای  پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی به این نتیجه رسیدند که تمام املاک مازاد این مجموعه را مانند ملک بار انداز و اردیبهشت را به فروش برسانند اما به رغم دوندگی های زیاد به مزایده رفتن مجموعه آی تی آی سبب شد تا فروش املاک مازاد به حاشیه برود.

سازمان تأمین اجتماعی  اجازه فروش ملک را نداد

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه مقرر شد تا ملک مازاد مجموعه آی تی آی با تصمیم استاندارو 50 درصد پول حاصل از آن به بازنشستگان پرداخت شود، بیان می کند: با توجه به جلسات متعددی که در این باره برگزار شد اما متاسفانه به نتیجه ای نرسیدیم و سازمان تامین اجتماعی به دلیل طلبی که از این مجموعه داشت اجازه فروش این ملک را نداد.

شمشیری در ادامه با بیان اینکه میزان طلب سازمان تامین اجتماعی  از مجموعه آی تی آی حدود 41 میلیارد تومان است، ادامه می دهد: تا تکلیف کل مجموعه آی تی آی مشخص نشود اجازه پرداخت طلب تامین اجتماعی را نمی دهد و طی جلسات متعددی که برگزار شد ستاد تسهیل و شورای تامین مصوب کرد که تمام امور تسهیل شود که تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه طی جلسه ای با مدیر کل سازمان تامین اجتماعی فارس تصمیم گیری ها به تهران اتخاذ شد، خاطر نشان می کند: در صورتی که مسئولان قضایی بتوانند به صورت جداگانه دستور پرداخت مطالبات را صادر کنند مانعی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان وجود ندارد و شورای تامین استان طی مصوبه ای به سازمان ثبت اسناد اعلام کرد که مطالبات بازنشستگان بدون تصمیم سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

بازنشستگان آی تی آی 17سال به دنبال مطالبات/ رئیس کانون کارگران بازنشسته: خوشبین به دریافت مطالبات نیستیم

شمشیری مزایده مجموعه آی تی آی را به دلیل نبود مشتری در 15 اسفند ماه سال گذشته بی هدف تلقی می کند و می گوید: طبق قانون اگر ملکی در مزایده به فروش نرود می تواند به صورت مشاعی فروخته شود و مسئولان عنوان کردند که تمام تلاششان را برای فروش مجموعه آی تی آی به بانک ملی به صورت ملکی به کار گرفته اند.

بازنشستگان آی تی آیِ به بازی گرفته شده اند

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی خوشبین به دریافت مطالبات نیستیم، می افزاید: در حال حاضر بازنشستگان آی تی آیِ به بازی گرفته شده اند و این موضوعات هر ساله تکرار و بدون نتیجه به پایان می رسد.

شمشیری با اشاره به اینکه زمانی که نمی توان یک ملک بارانداز را فروخت چطور می توان صحبت های های دیگر را باور کرد، می گوید: از سال های گذشته تاکنون هیچ اتفاق عملی و با نتیجه از سمت مسئولان برای بازنشستگان آی تی آی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حدود 17 سال است که بازنشستگان آی تی آی به دنبال دریافت مطالباتشان هستند، تصریح می کند: در بعضی از زمان ها آن قدر مسئولان به ما امید می دهند اما عمر آن زود گذر است و در زمان اندک به نقطه آغاز می رسیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه بارها زمان به سهامداران داده شد اما هیچ اتفاقی در عمل رخ نداد، بیان می کند: شوربختانه سهامداران هیچ وقت رو راست نبوده اند.

شمشیری با اشاره به اینکه  استانداری رویه بهتری را برای دریافت مطالبات بازنشستگان آی تی آی به کار گرفته است، می افزاید: امیدواریم که تمام تلاش ها نتیجه موثری داشته باشد.

شرایط مزایده آی تی آی با مشکل مواجه است

قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه قطعا باید مجموعه آی تی آی باید تعیین و تکلیف شود و به مزایده برود، می گوید: در حال حاضر روند مزایده دچار مشکل است و به مزایده گذاشتن بخشی از مجموعه آی تی آی باعث می شود فرد یا شرکت برنده امکان استفاده از این مجموعه را نداشته باشد.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه برطرف شدن مشکل مزایده باعث می شود تا روند فروش این مجموعه تسریع بخشد، می افزاید: قطعا شرایط مزایده مجموعه آی تی آی با مشکلاتی مواجه است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه با بیان اینکه مشکل آی تی ام سی با مجموعه ایران خودرو حل شده است، می افزاید: در حال حاضر مطالبات مجموعه آِ تی ام سی در حال پرداخت است.

قادری با بیان اینکه متاسفانه مشکلات مجموعه آی تی آی و آزمایش همچنان بر زمین مانده است، می افزاید: حل شدن مشکلات این دو مجموعه از موضوعات و نکات مهم است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز