خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان:

محکومیت ۷۵ پزشک زیبایی زنان در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۴۴

بیشترین قصورات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به زیبایی زنان است

مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مجموع آمارهای قصورات پزشکی در این استان، بیشترین قصورات را مربوط به حوزه زیبایی زنان و عمل های جراحی صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.

"کامروز امینی" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج در پاسخ به این سئوال که شما در یک نشست رسانه ای از آمارهای نگران کننده و هُشدارهای لازم به پزشکان در بخش قصورات پزشکی و تشکیل پرونده های قضایی اظهار نگرانی کرده‌اید، بیشترین قصورات در حوزه پزشکی در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به کدام بخش است؟ اظهارداشت: واقعیت این است که خود ما از روند آمارهای صعودی در بخش قصورات پزشکی در استان هم نگرانیم و امیدوارم در سال‌جاری شاهد کاهش آمارهای قصورات پزشکی در این استان باشیم.

وی گفت: در پرونده‌های قصورات پزشکی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته شاهد آمار بالایی مربوط به قصدر در جراحی های زیبایی زنان هستیم که ۲۱ درصد قصورات پزشکی سال ۱۴۰۲ استان مربوط به جراحی گوش، حلق و بینی حوزه زیبایی بوده که رتبه اول هم مربوط به همین حوزه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، رتبه دوم قصورات پزشکی سال گذشته در این استان را مربوط به حوزه زنان و زایمان با ۱۷ درصد و رتبه سوم را هم  مربوط به دندانپزشکی با ۱۰ درصد عنوان کرد.

امینی با اظهار تاسف از تشکیل ۱۴۵ پرونده در خصوص قصور پزشکی سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: مُصرانه و صمیمانه از کادر بهداشت و درمان در این استان می خواهیم دقت های لازم را در حین مراجعه بیمار داشته تا شاهد تشکیل چنین پرونده هایی نباشیم.

وی از محکومیت ۷۵ پزشک در استان کهگیلویه و بویراحمد که برای آنان‌ پرونده تشکیل شده بود خبرداد و اظهارداشت: از ۱۴۵ پرونده قصورات پزشکی تشکیل شده سال ۱۴۰۲ دراین استان، ۷۰ پزشک از شکایات طرح شده تبرئه شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد،تعداد پرونده های تشکیل شده سال گذشته این اداره کل را ۳۶۶ پرونده ذکر که ۱۴۵ پرونده آن مربوط به قصورات پزشکی با افزایش نگران کننده ۱۰۰ درصدی بوده است.

امینی با تاکید براینکه این پرونده ها فقط مربوط به آمار پرونده های وارده به پزشکی قانونی استان است، تصریح کرد: در این پرونده‌ها ۱۰۰ درصد افزایش محکومیت داشته ایم که زنگ خطری برای کادر درمان محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز