خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

زنان جزء جدایی‌ناپذیر از تمدن جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۷۷

حجت‌الاسلام نصوری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش بالایی قائل است و زنان را جزء جدایی ناپذیر جامعه متمدن می‌داند، اگر چه دشمن همیشه برای تفکیک زن و جامعه همواره به دنبال حیله و مکر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیز از گناه دعوت کرد و گفت: باید در مسیری حرکت کنیم خدواند باریتعالی روح تمام‌ شئونات زندگی خود قرار دهیم.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: حضرت معصومه (س) سرشار از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری برجسته بود، ایشان از نظر علمی بسیار جایگاه ویژه‌ای داشت و دختران امروز هم باید از ایشان الگو بگیرند و از نظر علمی کوشا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری در خطاب به والدین گفت، فرزندان خود را با رویکرد عامیانه تربیت کنیم تا در مقابل شبهات قدرت پاسخگویی داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری گفت: افرادی هستند تفکرات انحرافی دارند و می‌خواهند جوانان را از خدا و ولی خدا دور کنند، اما زنان ما باید با نگاه به حضرت معصومه سلام الله علیها انسان شناس و باتدبیر باشند تا در دام دشمن نیفتند.

حجت‌الاسلام نصوری ادامه داد: حضرت معصومه دارای مقام شفاعت بودند و این مقام شفاعت برای کسی که در بدترین دوران سیاسی و اجتماعی زندگی می‌کرد، بسیار ارزشمند است.

وی گفت:  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش بالایی قائل است و زنان را جزء جدایی ناپذیر جامعه متمدن می‌داند، اگر چه دشمن همیشه برای تفکیک زن و جامعه همواره به دنبال حیله و مکر است.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: حفظ احترام زن نباید به شعاری مثل زن، زندگی، آزادی محدود باشد که هدف و راه آن مشخص نیست، احترام به زن و جایگاه آن بر همه واجب است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه  تلاش کنیم دختران و فرزندمان را مانند پیامبر اکرم (ص) تربیت کنیم تا به قله معرفت و شناخت برسند، ادامه داد: باید دختران را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که دخترانمان

تمدن ساز باشد و در مسیر تمدن اسلامی حرکت کند و در مهندسی زندگی خود مقام شناخت به ولی خود داشته باشند و در طراز یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرند.

وی ادامه داد: این معنویت و معرفت است که دختران ما را به سمت گناه نکردن و دوری از مسیر انحرافی وا می‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصوری افزود: دختران باید با معارف اسلامی آشنا باشند و به قوانین جامعه مقید باشند؛ به گفته رهبر معظم انقلاب این هنجار شکنی که گاهی در جامعه اتفاق می‌افتد، باید با هدایت درست توسط خود بانوان برطرف شود.

وی توجه به فرزندآوری و تشکیل خانواده را مورد توجه قرار داد و افزود: تربیت ما باید به گونه‌ای باشد که  فرزندانمان سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز