خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

مزایده آی تی آی دوباره لغو شد/دو شرط لازم برای مزایده رعایت نشد/ کارخانه ظرف 7 الی 10 روز مجددا به مزایده می رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۴۵

مزایده کارخانه مخابرات راه دور ایران(آی تی آی) برای سومین بار در یکسال گذشته امروز شنبه 26- آذرماه -لغو شد.

به گزارش ایلنا، 16 سال از مشکلات مختلف کارخانه آی تی آی از عدم پرداخت معوقات و مطالبات به کارگران گرفته تا  بدهکاری به بانک می گذرد.

بدهی کارخانه آی تی آی طبق  اظهار نظرهای صورت گرفته و با  در نظر گرفتن خسارت تاخیر و تادیه حقوق عقب مانده کارگران، بیش از ۴۰۸ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

اولین بار که کارخانه آی تی آی به مزایده گذاشته شد دی ماه 1400 بود که در آن زمان  به علت دقیق نبودن قیمت کارشناسی توسط دادستان عمومی و انقلاب شیراز مزایده لغو شد.

پس از آن و در فرودین 1401 آی تی آی بار دیگر  کارخانه به مزایده رفت و این بار هم با ورود دستگاه قضا این مزایده لغو شد.

طبق آگهی که با درخواست بانک ملی ایران توسط سازمان ثبت اسناد فارس در هفته گذشته منتشر شده است، قیمت پایه کارشناسی اموال غیرمنقول کارخانه آی تی آی حدود 629 میلیارد تومان و اموال منقول آن شامل تجهیزات و ماشین آلات صنعتی خطوط تولید، انشعابات، پروانه‌ها، تاسیسات، ماشین‌آلات ترابری و ... طبق نظریه کارشناسی شده جمعا به مبلغ تقریبی 125 میلیارد تومان برآورد شده است.

به این ترتیب جمع قیمت پایه کارشناسی اموال منقول و غیرمنقول کارخانه آی تی آی  حدود 750 میلیارد تومان ارزیابی شده است که پرداخت کامل بدهی کارخانه را کفایت می‌کند.

خسارت پرداخت میزان بدهی مالکان آی تی آی 350 میلیارد تومان است

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور گفت:  مزایده کارخانه آی تی آی قرار بود امروز برگزار شود، اما در حال حاضر روش به مزایده گذاشتن مجموعه آی تی آی با مشکلاتی مواجه شده است.

هاشم شمشیری در گفت و گو با «ایلنا» با بیان اینکه شرایطی برای مزایده مجموعه آی تی آی مشخص شده بود که باعث شد مزایده به تعویق بیفتد، می افزاید: قیمت اموال منقول و غیر منقول مجموعه آی تی آی حدود 750 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با احتساب خسارت پرداخت میزان بدهی مالکان آی تی آی حدود 350 میلیارد تومان است، ادامه می دهد: در شرایط فعلی نیاز است تا اجرای احکام مطالبات بازنشستگان به روز حساب و به آن ها پرداخت شود.

شمشیری با اشاره به اینکه میزان بدهی مجموعه آی تی آی به بانک ملی با احتساب جرائم حدود 50 میلیارد تومان است، بیان می کند: بیشتر بدهی این مجموعه به بانک ها است و پول حاصل از فروش آی تی آی به طلبکاران می رسد.

مزایده آی تی آی دوباره لغو شد/دو شرط لازم برای مزایده رعایت نشد/ کارخانه ظرف 7 الی 10 روز مجددا به مزایده می رود

سهامداران مجموعه آی تی آی به هیچ کس رحم نکردند 

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان آی تی آی از سال 85 تاکنون همواره منتظر مطالباتشان هستند، بیان می کند: در جلسه ای که با دادستان کل کشور در چند روز گذشته برگزار شد این موضوع را مطرح کردم که سهامداران مجموعه آی تی آی به هیچ کس رحم نکردند و بارها مسئولان استانی و کشوری را فریب دادند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت در سفری که به شیراز داشتند قرار بود یک ماه بعد از آن مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند، می گوید: رئیس کل دادگستری عنوان کرد که مالکان آی تی آی در یک سال گذشته خلف وعده های زیادی داشتند.

شمشیری با اشاره به اینکه همواره امید به عملیاتی شدن وعده ها داریم و اکثر مصوباتی که در رابطه با این کارخانه تصویب شد وارد مرحله عمل نشد، خاطر نشان می‌کند: همواره با جلساتی که با حضور استاندار برگزار شده است به دریافت مطالبات‌مان امیدوار شدیم.

مزایده آی تی آی دوباره لغو شد/دو شرط لازم برای مزایده رعایت نشد/ کارخانه ظرف 7 الی 10 روز مجددا به مزایده می رود

آی تی آی باید به صورت یک جا به مزایده گذاشته شود

نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه از ابطال مزایده آی تی آی خبر می دهد و می گوید: به مزایده گذاشتن ماشین آلات و زمین ساختمان آی تی آی به صورت مجزا از دلایل مهم لغو مزایده است و در صورتی که دو نفر برنده مزایده شوند در ادامه کار با مشکل مواجه خواهند شد.

جعفر قادری در گفت و گو با «ایلنا» و با بیان اینکه کارخانه آی تی آی باید به صورت یک جا به مزایده گذاشته شود، می افزاید: طبق استدلالی که اداره ثبت داشته است مزایده این مجموعه به صورت دو مرجع قابل دفاع نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت خریدار مجموعه آی تی آی از نکاتی است که باید مسئولان حتما در دستور کار خود قرار دهند، بیان می کند: قطعا مسئولان نباید بدون بررسی صلاحیت خریدار این مجموعه را واگذار کنند.

قادری با اشاره به اینکه اگر فردی پول بیشتر از حد مزایده پرداخت کند امکان دارد که به دنبال تغییر کاربری و فروش زمین مجموعه آی تی آی باشد ، خاطر نشان می کند: در این شرایط نیاز است تا صلاحیت سنجی افراد در دستور کار قرار گیرد.

دو شرط لازم برای مزایده رعایت نشد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در ادامه با بیان اینکه مزایده مجموعه آی تی آی لغو شده است، می گوید:اهلیت و واگذاری یک جا دو شرط لازم برای مزایده مجموعه آی تی آی بود اما این شروط رعایت نشد که در نهایت در جلسه کارگروه رفع موانع مقرر شد که آگهی ابطال و ظرف 7 الی 10 روز مجددا به مزایده برود.

محسن ربانی زاده در گفت و گو با «ایلنا» می افزاید:  استاندار فارس همواره تاکید کرده است که فردی که قرار است مجموعه آی تی آی را خریداری کند باید ظرف مدت یک سال این مجموعه را به بهره برداری برساند و اشتغال را در این مجموعه رونق دهد و این کارخانه را به قبل از سال 1385 بازگرداند.

وی خاطر نشان می کند: اگرچه مالک مجموعه آی تی آی همواره از پائین بودن قیمت مجموعه آی تی آی ناراضی بود اما قیمت گذاری مجموعه آی تی آی توسط سه نفر از کارشناس دادگستری اعلام شده است.

ربانی ادامه می دهد: اموال منقول مجموعه آی تی آی 125 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز