خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمائی کشور:

۲۲۵ شهر در کشور فاقد سالن سینما هستند/ تجهیز و بهره برداری از ٢٠٠ سینما در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۹۲۴

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۵ شهر بالای پنجاه هزار جمعیت کشور فاقد سالن سینما هستند و تا پایان امسال ۲۰۰ سالن تجهیز و به مرحله بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن جلسات فرمانداری تربت‌حیدریه و در جمع هنرمندان اظهار کرد: اگر قرار است سالن سینمایی تجهیز و راه اندازی شود عملیات آن به اجرا نزدیکتر است لذا مسوولان محلی تلاش کنند ساختمان هایی که قابلیت تغییر کاربری دارند به سازمان سینمایی کشور معرفی تا ما آن را تجهیز کنیم.

خزاعی تصریح کرد: خراسان رضوی دارای ۱۵ شهر فاقد سالن سینما است و نگاه جدی به مقوله سینما و زیر ساخت های سینما در استان نبوده، لذا سفرها را آغاز کردیم و با هنرمندان گفت و گو و مشکلات را احصا و بررسی و برای رفع آن تلاش می کنیم و هر سالنی که قابلیت سینما داشته باشد ما آن را تجهیز خواهیم کرد. 

وی گفت: قانون به وزارت فرهنگ و ارشاد اجازه داده سرفصلی برای تجهیز و امکانات باز کند که هر سالن بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، لذا  یک پردیس حداقل سه میلیارد تومان هزینه می خواهد.تا پایان امسال ۲۰۰ سالن سینمایی را فعال می کنیم که از این تعداد  ۳۵ سالن با حمایت سازمان سینمایی به خراسان اضافه خواهد شد.

در ادامه فاطمه نخعی نیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، اظهار کرد: در تربت حیدریه هیچ مکانی برای پخش فیلم سینمایی نداریم و اواسط دهه هشتاد سینمای ۲۲ بهمن تخریب شد و قرار بود سینمای جدیدی ساخته شود ولی هنوز مردم این خطه چشم به راه وعده های مسوولان هستند.

وی گفت: در سال ۹۳ قراردادی با انجمن سینمای جوان داشتیم تا تالار اندیشه بعنوان سالن سینما استفاده شود و اکنون قرارداد آن به اتمام رسیده و این سالن به بخش خصوصی واگذار شد. 

نخعی نیا بیان کرد: مکان پردیس سینمایی امید در شهریور ۹۸ قطعی شد و با جمعیت جوانی که در شهرک ساکن بودند و فضای کافی و وجود شش مرکز دانشگاهی در این نقطه تصمیم به معرفی این مکان برای پردیس سینمایی شد.

در پایان جلسه مهدی زاهدی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه با اشاره به اینکه شهری که هنرمندان معروفی در سینما و تلویزیون دارد اما فاقد سینما است، گفت: تفاهم نامه ای در سال ۹۸ توسط شهرداری با موسسه سینمایی انعقاد شد تا بعنوان بزرگترین شهر فاقد سینما در خراسان رضوی، پردیس سینمایی آن ساخته شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه اظهار کرد: در نهایت با همکاری شورای ششم ۱۰۰۰ متر مربع زمین از راه و شهرسازی در پارک مینوی شهرک ولی عصر  تحویل گرفتیم که تقاضای تهیه نقشه ها و افزایش کمک بلاعوض را داشتیم. نقشه ها توسط موسسه بهمن سبز در حال تهیه و بررسی است اما درخواست ما افزایش مبلغ بود که مفاد قرار داد تغییر کرد و امروز نیاز است در حوزه سازه و ابنیه به سینما کمک شود، لذا توانایی اینکه بتوانیم پروژه را شروع کنیم نداریم و انتظار داریم یک و نیم میلیارد به ابنیه پروژه اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز