خبرگزاری کار ایران

تجهیز ۳ زمین به امکانات و وسایل ورزشی در پنجتن

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۷۸

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر مشهد گفت: در جلسه اخیر کمیته نظارتی که هفته قبل در منطقه ۴ برگزار شد، ۳ مورد از اراضی که در تملک شهرداری است، مورد بررسی قرار گرفت و تا ۲۲ بهمن‌ماه این زمین‌ها تبدیل به فضای ورزشی و تفریحی برای اهالی محله پنجتن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم دائمی نشست صمیمی را با ساکنان محله پنجتن در منطقه ۴ شهرداری برگزار کرد تا شهروندان به طرح مسائل و دغدغه‌های خود بپردازند.

یکی از اولین گلایه‎‌های ساکنان محله پنجتن، عدم تکمیل پروژه استخر شهید قربانی بود؛ پروژه‌‎ای که چندین سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و همچنان در پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد مانده است.

دائمی ضمن به حق دانستن گلایه مطرح شده این موضوع را از شهردار منطقه پیگیری کرد که با وعده شهردار منطقه مقرر شد این پروژه تا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

یکی دیگر از گلایه‌های شهروندان که در این نشست مطرح شد، نبود تصفیه‌خانه محلی، آبیاری زمین‌های کشاورزی با استفاده از آب کشف‌‎رود و آسیب‌های زیستی ناشی از آن بود؛ ضمن اینکه برخی خودروها نسبت به تخلیه فاضلاب در این رود اقدام می‌کنند.

کمبود سرانه‌های ورزشی، تفریحی و خدماتی در این بافت با وجود اراضی خالی و رها شده در محله پنجتن محور دیگر مطالبه‌گری شهروندان بود.

رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای شهر مشهدمقدس با اعلام اینکه معضل یاد شده در یک بازه زمانی کوتاه برطرف خواهد شد، گفت: در جلسه اخیر کمیته نظارتی که هفته قبل برگزار شد، ۳ مورد از همین اراضی که در تملک شهرداری است، مورد بررسی قرار گرفت و به زودی تبدیل به زمین ورزشی می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان حاضر در جلسه با اشاره به پروژه‌های ۱۰ میلیاردتومانی پیش‎‌ران توسعه، تصریح کرد: اقدام بسیار ارزشمندی است که مردم اولویت‌های محله خود را احصاء می‌کنند ولی در این بین از نگاه نخبگانی و کارشناسی نیز نباید غفلت شود؛ ضمن اینکه از شورای شهر می‌خواهیم نظارت کاملی روی بودجه و هزینه‌کرد داشته باشند تا رضایت عمومی را به ارمغان آورد.

او همچنین با بیان اینکه محله پنجتن از حیث ارتفاع در قعر شهر جای گرفته است، افزود: با اشراف به این جایگاه، ایجاد شبکه اگو از محلات برخوردار شهر شروع شده؛ مناطقی که در ارتقاع بالا هستند و هنوز این محله که نیاز مبرم به شبکه اگو دارد، فاقد این شبکه است.

دائمی با بیان اینکه املاک در مسیر بسیاری در سطح شهر و مناطق مختلف داریم، گفت: از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که منابع مالی شهرداری محدود بوده و نمی‌توان نسبت به رفع همه آنها اقدام کرد؛ زمانی که شهرداری بیش از هزار میلیاردتومان به پیمانکاران خود بدهکار است، پول لازم برای این تحصیل‌ حریم‌ها را از چه طریقی باید تامین کنیم؟

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به اینکه برخی از اراضی در مسیر دارای سند قولنامه‌ای هستند، اظهارکرد: براساس قانون شهرداری مجاز به خریداری و تملک زمین‌های قولنامه‌ای نیست.

یکی دیگر از مسائل مطرح شده از سوی شهروندان، نبود شعب بانکی در محله پنجتن بود؛ به جز یک شعبه در ابتدای بلوار، بانک دیگری در این محله نیست و دائمی قرار شد در این خصوص با مدیرعامل بانک شهر رایزنی کرده تا پس از بررسی جوانب مختلف، درصورت امکان این شعبه ایجاد شود.

در این خصوص هم قرار شد دائمی، نشست مشترکی با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد هماهنگ کند تا مساجد در حاشیه شهر به طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر بتوان ۱۰ میلیاردتومان اعتبار پروژه‌های زودبازده محله پنجتن را محقق کرد؛ البته براساس خواست و مطالبه مردمی، ۶ میلیاردتومان از این اعتبار صرف جدول‌کشی و پیاده‌روسازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز