خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت ۲۲تُن زعفران در خراسان‌شمالی/ فاروج دارای بیشترین اراضی زیر کشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۴۶۹

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود که امسال ۲۲ تن زعفران به ارزش ۷۷۰ میلیارد تومان از سطح کشتزارهای این استان برداشت شود.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، محمد عفتی اظهارداشت: برداشت زعفران از سطح بیش از چهار هزار هکتار از کشتزارهای این استان آغاز شده است و بیشترین پیک برداشت در اواسط آبان ماه خواهد بود.

وی افزود: سال زراعی گذشته ۲۰ تن زعفران از سطح کشتزارهای استان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: میانگین عملکرد تولید زعفران در این استان بین پنج تا ۶ کیلوگرم در هکتار است که این رقم حدود ۲ برابر میانگین کشوری آن است.

وی خاطرنشان کرد: زعفران به عنوان گیاهی کم توقع و پربازده اقتصادی برای کشت در مناطق خشک و نیمه خشک مناسب است و به آب زیاد نیازی ندارد و یا حداقل با مشکل کم آبی مواجه نمی شوند.

عفتی با بیان اینکه بیشترین اراضی زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان فاروج در شرق استان است گفت: این استان از سطح زیر کشت و تولید زعفران رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد اما در بهره وری رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

محمد عفتی افزود: پیش بینی می شود که برداشت زعفران در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: شرایط مناسب اقلیمی در این خطه از شمال‌شرق کشور موجب شده است تا این محصول مهم و اقتصادی در هشت شهرستان استان کشت شود.

وی ادامه داد: برداشت زعفران برای بیش از ۲۰ هزار نفر از روستاییان این خطه به مدت ۴۵ روز شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز