خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بندر سیریک سهم بالایی در حوزه توسعه ترانزیت و صادرات کالا به عمان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۱۰۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر سیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در حوزه توسعه کاپوتاژ و ترانزیت و صادرات و واردات کالا دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی اکبر صفایی در بازدید از روند احداث بندر تجاری سیریک، اظهار کرد: با همتی و تلاش شبانه‌ روزی دست اندرکاران طرح بندر سیریک، موج شکن این بندر ساخته و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اسکله این بندر تجاری نیز آماده بهره‌برداری است، گفت: برخی اقدامات در پسکرانه بندر از جمله محوطه‌سازی، انبار و سایر تجهیزات بندری با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد چشمگیر بندر تجاری سیریک گفت: ۵۸ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در شش ماهه امسال گویای توسعه تجاری در این بندر است.

صفایی ادامه داد: بندر سیریک به دلیل موقعیت قرارگیری و نزدیکی به کشور عمان، سهم بالایی در حوزه توسعه کاپوتاژ، ترانزیت و صادرات و واردات کالا دارد.

وی بر آماده‌سازی تمامی بخش‌های این بندر از جمله موج شکن، لایروبی، محوطه‌سازی، اسکله‌های رو-رو، ساختمان گمرک و بندر برای بهره‌برداری کامل تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی این بندر به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که تمامی مجموعه نیازهای آن در پسکرانه و اسکله کامل و مهیا باشد.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز