خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۸.۴ درصدی واردات بنادر عمان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۰۳

کالاهای وارداتی از طریق بنادر عمان در پنج ماهه نخست امسال با 28.4 درصد افزایش به 15.7 میلیون تن در مقایسه با 12.2 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، کالاهای وارداتی از طریق بنادر عمان در پنج ماهه نخست امسال با 28.4 درصد افزایش به 15.7 میلیون تن در مقایسه با 12.2 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، ارزش واردات کالا از طریق بنادر گمرک دریایی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال جاری به 4.1 میلیارد ریال عمانی (10.65 میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته 37.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 مرکز ملی آمار عمان اعلام کرد، ارزش واردات از طریق بنادر دریایی 67.6 درصد از ارزش کل واردات را به طور کلی تشکیل می دهد.

واردات کالا به سلطان نشین از طریق کلیه بنادر دریایی و غیردریایی طی مدت یاد شده با 21.7 درصد افزایش به حدود 6.1 میلیارد ریال (15.84 میلیارد دلار) از 5 میلیارد ریال (13 میلیارد دلار) رسیده است.

شبکه اصلی بندر تجاری شامل بندر صحار، بندر صلاله و بندر دقم است. همچنین بندرهای کوچکتری در ولایت‌های سویق، شیناس و خسب وجود دارد و بندر سلطان قابوس در استان مسقط برای خدمت به بخش گردشگری تعیین شده است.

بنادر دریایی عمان توانایی‌های خود را برای تقویت تحرک اقتصادی و قابلیت‌های واردات و صادرات را افزایش داده‌اند، در حالی که بندر دقم آماده بهره‌برداری از جرثقیل‌های اتوماتیک و عملیات کاملاً اتوماتیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز