خبرگزاری کار ایران

اختصاص اعتبار یکصد میلیارد تومانی توسط بانک جهانی به دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۰۷

سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: بانک جهانی مبلغ یکصد میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای تهیه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تشخیصی به دانشکده نیشابور اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید درودی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این اعتبار بلاعوض برای خرید دستگاه‌های ام.آر.آی، سی‌.تی.اسکن و یک بسته کامل وسایل آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی نیشابور اختصاص یافته است. 

وی با بیان اینکه نیشابور رتبه سوم در اهدا عضو را دارد افزود: اهدای اعضای بدن توسط خانواده علاوه بر اجر معنوی، امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده‌های دیگر هدیه می‌دهد که نیشابور در بخش اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در بین شهرهای کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

درودی در خصوص روند تکمیل بیمارستان سوم نیشابور اظهار داشت: اهتمام اصلی دانشکده علوم پزشکی اجرای دو پروژه اصلی در سال جاری می باشد، با توجه با رایزنی ها و سفر ریاست جمهوری ٢۵٠ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان سوم تخصیص و سایت جامع اورژانس شهرستان دومین پروژه‌ای است که تلاش داریم تا پایان امسال تکمیل شود. 

وی ادامه داد: با افتتاح بیمارستان سوم ١٧۵ تخت به تخت های بیمارستانی نیشابور اضافه خواهد شد و در نظر داریم تخت‌های بیمارستانی را به یک هزار برسانیم قصد داریم به سمت احداث و توسعه بیمارستان های تخصصی برویم. 

سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور اعلام کرد: در ارتباط با سیاست تمرکز زدایی، احداث بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در شهرستان زبرخان در دستور کار قرار دارد و خیرین سلامت هم برای احداث آن اعلام آمادگی کرده‌اند که در مرحله جانمایی زمین و بعد از کسب اخذ مجوزها اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

درودی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ٣٣ مورد فوت بر اثر کرونا در شهرستان گزارش شده که از این تعداد ١۶ مورد فوت قطعی و ١٧ مورد فوت مشکوک اعلام شده است، در فروردین ١٧ روز بدون فوتی و در اردیبهشت ٢۴ روز بدون فوتی داشتیم همچنین در حال حاضر ١٢ مورد بستری و ٢ نفر در آی سی یو تحت مراقبت و درمان هستند. 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: طبق برآورد مالی، دانشکده علوم پزشکی نیشابور دارای بدهی ٢۵٠ میلیارد تومانی است که تا کنون ۵۰ میلیارد تومان از معوقات پرداخت شده است، عمده بدهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور معوقات و حقوق پرسنل دانشکده می باشد و تا زمانی که معوقات پرسنل پرداخت نشود کار عمرانی انجام نخواهیم داد.

درودی در پایان خبرنگاران و رسانه ها را بازوی توانمند حوزه سلامت دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم با انعکاس حقیقت کام شهروندان را شیرین کنیم و این خبرنگاران صدای مردم هستند که باید انعکاس اخبار دلگرم کننده در سطح جامعه باشند، ما همه تلاشمان رفع نقص ها در کنار خبرنگاران است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز