خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد؛

کارگاه آموزشی تفکیک از مبدا برای دانش آموزان منطقه حاجی پیرلوی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۶۴۷

به مناسبت روز زمین پاک توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و با مشارکت فرهنگسرای حاجی پیرلو کارگاه آموزشی برای دانش آموزان این منطقه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هادی بصاری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در این مراسم اظهار کرد: روز زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حفظ زمین از خطرات زیست محیطی مشارکت کنیم.

بصاری افزود: مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا نیز از اساسی ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست و زمین است. کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

وی گفت: تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود. دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

رئیس  سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان مدارس توسط اداره تفکیک از مبدا و روابط عمومی سازمان برگزار می‌شود و در پایان کارگاه نیز دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.

بصاری ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک کارگاه آموزشی توسط سازمان مدیریت پسماند با مشارکت فرهنگسرای حاجی پیرلو برای دانش آموزان این مدارس برگزار شد و آموزش‌های لازم به  دانش آموزان داده شد.‌

وی افزود: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز