خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران پروژه قطار شهری اهواز برای راه‌اندازی کارگاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۹۳

کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند: دولت و نهاد قضایی هرچه سریعتر وضعیت بلاتکلیف پروژه قطار شهری اهواز را مشخص کنند تا راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران پروژه تعطیل شده «قطار شهری اهواز» از تعلل برای راه‌اندازی این واحد عمرانی گلایه کرده و گفتند: ساخت این پروژه عمرانی چندین سال است با مشکل روبرو شده، در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد حال آنکه براساس وعده‌های مسئولان باید سال‌ها پیش به بهره‌برداری می‌رسید.

یکی از کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان استانداری خوزستان اعلام کرده‌اند به زودی با تغییر پیمانکار فعالیت این پروژه عمرانی  از سر گرفته می‌شود، گفت: بیش از پنج سال از تعطیلی کامل فعالیت ساخت این پروژه عمرانی به دلیل اختلافات پیمانکار با کارفرمای اصلی می‌گذرد و از آن زمان مدیران وقت پروژه که باید برای نجات این کارگاه و کارگران به فکر چاره‌اندیشی می‌بودند، اقدامی نکردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۵۰۰ کارگری که قبل از تعطیلی در محل کار خود مشغول کار بودند، منتظر از سرگیری فعالیت کارگاهای پروژه قطار شهری اهواز هستند، افزود: در حال حاضر حدود ۱۱۳ کارگر نگهبان در این واحد عمرانی با حداقل یکسال حقوق معوقه مشغول حراست از اموال کارگاه محل فعالیت خود هستند.

به گفته وی؛ طی چند سال گذشته آن‌ها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان خوزستان حاضر شده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و مطالبات کارگران آن شده‌اند.

این کارگر در ادامه گفت: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکارسابق (شرکت کیسون) تایید شد و قرار است این پروژه عمرانی به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شود.

او گفت: کارگران با همراهی اهالی اهواز خواستار آن هستند که تکلیف پیمانکار جدید و این پروژه مشخص شود تا از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز