خبرگزاری کار ایران

نگرانی‌ کارگران پروژه قطار شهری اهواز از هزینه‌‌های سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۴۱

کارگران نگهبان قطار شهری اهواز می‌گویند در حالی که کمتر از یک هفته تا شروع سال جدید تحصیلی نمانده است؛ درخواست پرداخت زودهنگام بخشی از معوقات مزدی خود را داریم.

تعدادی از کارگران پروژه قطار شهری اهواز در تماس‌های جداگانه با خبرنگار ایلنا گفتند: علارغم اینکه منتظر مشخص شدن وضعیت پیمانکار هستیم هنوز دست‌کم بابت ۱۳ ماه مطالبات مزدی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به همراه یکسال عیدی طلبکایم بنابراین از کارفرما می‌خواهیم با توجه به مخارج سنگین تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشجویمان بخشی از طلب مزدی‌مان را به حساب کارگران واریز کند.

مجموع کارگران پروژه تعطیل شده قطار شهری اهواز بالغ بر ۱۲۰ نفر است و آنطور که خود می‌گویند شش ماه از سال ۱۴۰۰ به همراه عیدی و پاداش، یک ماه از ۱۴۰۱ و شش ماه از سال ۱۴۰۲ مزد و مزایای مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

طبق ادعای این کارگران در طول چند سال گذشته کارفرما هر چند ماه یکبار فقط مبالغی را به صورت علی‌الحساب به آنان پرداخت کرده که در مجموع باتوجه به هزینه‌های بالای زندگی جوابگوی معیشت آنان نبوده است.

از قرار معلوم؛ یکی از دغدغه‌های کارگران باقیمانده پروژه قطار شهری اهواز نگرانی از نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و ناتوانی در تامین هزینه‌های متداول مربوط به شروع سال تحصیلی جدید بوده است.

کارگران پروژه قطار شهری اهواز می‌گویند: موضوع معوقات مزدی سال‌های گذشته تاثیرات منفی در وضعیت کارگران و شرایط تحصیلی فرزندانشان گذاشته و این در حالی‌ست که کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس نمانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز