خبرگزاری کار ایران

پروژه قطار شهری اهواز در انتظار تعیین تکلیف/ کارگران: پروژه را به یک نهاد دولتی بدهید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۳۸

کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند: بعد از گذشت سه سال از توقف اجرای پروژه، هنوز وضعیت کارگاه و۱۱۳ کارگر نگهبان آن مشخص نیست.

کارگران پروژه قطار شهری اهواز در تماسِ خبرنگار ایلنا، از ادامه‌ی بلاتکلیفی خود خبر دادند.

این کارگران که از سه سال پیش منتظر تعیین تکلیف وضعیت پیمانکار بوده و علارغم تعطیلی کارگاه برای مراقبت از اموال محل کار خود سر کار حاضر می‌شوند، با اعلانی مواجه شدند که خبر از رای بدوی دادگاه در خصوص خلع ید پیمانکار و عدم استماع فسخ قرارداد می‌دهد؛ اما کارگران می‌گویند: ظاهرا پیمانکار به این رای اعتراض کرده به همین دلیل هنوز وضعیت کارگاه مشخص نیست.

مهم‌ترین دغدغه‌ی کارگران قطار شهری اهواز در این مقطع زمانی، تعیین تکلیف پیمانکار بخش خصوصی پروژه و بازگردادن آن به بخش دولتی است. کارگران می‌گویند: طرح احداث پروژه قطار شهری اهواز از سال ۸۱ شروع شده و سال ۹۱ مسئولیت اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است با این حال امروز پس از گذشت ۲۲ سال، این طرح فقط ۲۴ درصد پیشرفت داشته و سرنوشت آن مبهم است.

کارگران این پروژه عمرانی در شهر اهواز که در طول سالهای گذشته، مقابل کارگاه و دفتر نهادهای مختلف دولتی در استان تجمع کرده‌اند، از نامه‌نگاری با نهادهای مسئول از جمله استانداری خوزستان و برخی وزارتخانه‌ها خبر می‌دهند و می‌گویند: ما کارگران نگران آینده این پروژه عمرانی هستیم؛ تنها واگذاری این پروژه به یک نهاد توانمند دولتی می‌تواند مشکلات قطار شهری اهواز را حل کند و آینده شغلی و مطالبات کارگران را از بلاتکلیفی نجات دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز