خبرگزاری کار ایران

نبود اراده قوی بر حل مشکلات ۱۱۳ کارگر پروژه قطار شهری اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۴۹۳

سیاست‌های اشتباه مدیریتی و نبود اراده قوی مسئولان برای حل مشکلات کارگری از اهم دلایل نارضایتی کارگران حراستی (نگهبان) پروژه قطار شهری اهواز است.

یکی از کارگران بخش حراست پروژه قطار شهری اهواز در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اشتباهات مدیریتی و نبود اراده قوی مسئولان مربوطه را از مهمترین دلایل باقی‌ماندن مشکلات کارگران در این پروژه عمرانی نام برد.

وی با بیان اینکه فعالیت پروژه ساخت قطار شهری اهواز، از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده و تاکنون، ۵۰۰ کارگر به مرور بیکار شده‌اند و مسئولان و مدیران وقت پروژه که باید برای نجات این کارگاه و کارگران به فکر تامین منابع لازم می‌بودند، تا هم اکنون اقدامی نکردند، مدعی شد: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که در حال حاضر حدودا ۱۱۳ کارگر نگهبان و دو - سه کارگر تاسیساتی در این واحد با یکسال معوقات مزدی باقی مانده‌اند که وضعیت شغلی مشخصی ندارند.

این کارگر نگهبان با بیان اینکه بارها به طرق مختلف فهرستی از مشکلات صنفی موجود در این کارگاه را تهیه و به مسئولان کشوری، استانی و مدیران شهری وحتی پیمانکار منعکس شده است، افزود: توقع بر این بود که دست‌کم بعد از چندماه از تعطیلی کارگاه دستوری برای رسیدگی به این مشکلات صادر شود اما در حال حاضر چهار سال گذشته و این پروژه با هزاران میلیارد هزینه از منابع بیت‌المال نیمه کاره رها شده است.

یکی دیگر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز با بیان اینکه ۱۱۳ نفر در سمت نگهبانی از اموال و ماشین‌آلات داخل و خارج از تونل‌های مترو مشغول کارند که جدا از یکسال حقوق عقب افتاده، از داشتن قرارداد، حق مرخصی، هزینه رفت وآمد، ناهار و عیدی مربوط به سال ۱۴۰۰ محروم هستند.

گلایه این کارگر به موضوع خلع ید شرکت پیمانکار این پروژه است. او گفت: علارغم برگزاری چند دوره دادگاه هنوز تکلیف این پروژه عمرانی با پیمانکار مشخص نشده است.

او گفت: به نقل از  رسول جامعی، مدیرعامل قطار شهری اهواز شنیده‌ایم که شرکت پیمانکار به فسخ قرارداد تمکین نمی‌کند و کارگاه را تحویل نمی‌دهد، به همین دلیل شهرداری مجددا به دادگاه شکایت کرده و منتظر رای دادگاه برای خلع ید است.

او با بیان اینکه دولت هرچه سریعتر تکلیف این پروژه را مشخص کند تا از بلاتکلیفی رهایی یابیم، در پایان گفت: کارگران این پروژه شرایط بی‌پولی سختی را همراه با دریافت نکردن یکسال حقوق دارند، آنها از مسئولان درخواست دارند با میانجی‌گری حداقل بخشی از طلب مزدی ما را وصول کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز