خبرگزاری کار ایران

تقدیر دبیرکل سازمان جهانی کار از اقدامات عراق در سفر به بغداد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۲۷

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO، اولین سفر رسمی خود به عراق و اولین دیدار بالاترین مقام این سازمان به بغداد را دیروز به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار، طی یک بازدید دو روزه از عراق با رئیس جمهور، نخست وزیر، مقامات ارشد عراقی، شرکای اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های این کشور درباره پیشبرد عدالت اجتماعی و تضمین کار شایسته در عراق گفتگو و تبادل نظر کرد. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO، اولین سفر رسمی خود به عراق و اولین دیدار بالاترین مقام این سازمان به بغداد را دیروز به پایان رساند و طی این سفر از عراق به دلیل عبور از برخورد منفعلانه با بازار کار و ایجاد ثبات و توسعه در حوزه اشتغال و محیط کار قدردانی کرد. 

هونگبو در عین حال خواستار پیشرفت مداوم عراق به سمت عدالت اجتماعی و رشد بیشتر اشتغال شد. مشاغل شایسته و حمایت از کارگران در کشور در توصیه‌های وی به مقامات عراقی موضوع اصلی مباحثات و مذاکرات دو طرف بوده است. 

دبیرکل سازمان جهانی کار در جریان سفر خود در از شنبه تا یکشنبه شب این هفته با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی کار در کشورهای عربی نیز در دفتر این سازمان در بغداد دیدار کرد. 

روبه جرادات (رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی کار در کشورهای عربی) و دیگر مقامات ارشد سازمان جهانی کار هونگبو را در این سفر همراهی کردند. وی همچنین با رئیس جمهور عراق درباره پیشرفت‌های حاصل از کار ILO در کشور گفتگو کرد. 

عبداللطیف راشد، نخست وزیر و وزیر کار و امور اجتماعی احمد جاسم صابر الاسدی نیز در این دیدارها موضوع امکان همکاری بیشتر برای تسریع در کار شایسته و رشد اقتصادی در عراق را با همکاری سازمان جهانی کار بررسی کردند. 

هونگبو همچنین با شرکای اجتماعی ILO در عراق از جمله نمایندگان فدراسیون عمومی کارگران عراق (GFIW)، کنفرانس فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های کارگری عراق (CIFWU) و اتحادیه شورای عراق (ICU) و همچنین نمایندگان کارفرمایان از فدراسیون صنایع عراق (IFI) به گفتگو پرداخت و در دیدارهای حضوری بر تقویت آزادی تشکل‌ها و تقویت توان چانه‌زنی اجتماعی به منظور حمایت از حقوق کارگران عراق تاکید کرد. 

وی در بخشی از این دیدارها اظهار کرد: من عراق را به خاطر پیشرفت‌های انجام شده در سال‌های گذشته می‌بالم و خوشحالم این کشور علیرغم مشکلات فراوان و نیاز به بازسازی، راه را برای گذار پایدار به سمت ثبات و توسعه بازار کار، گسترش کار شایسته و روابط سازنده‌تر بین کارگران، کارفرمایان و دولت بر اساس عدالت اجتماعی را هموار کرده است. 

گفتنی است، سازمان بین المللی کار و دولت عراق اولین برنامه کشوری چهارساله کار شایسته کشور را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کردند. دولت عراق از سال ۱۳۹۸ برای حمایت از توسعه بخش خصوصی و ایجاد شغل، تقویت تامین اجتماعی، رسیدگی به کار کودکان بی‌سرپرست، و تقویت حاکمیت گفتگوی اجتماعی در بازار کار با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز