خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در دیدار اعضای کانون مراکز مشاوره و کارآفرینی:

کسانی که در کسب و کار خود مشکل دارند به مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۱۶

کریمی بیرانوند اظهار کرد: مراکز کارآفرینی در دولت سیزدهم گزارشات کف بازار کار را به طور دقیق ارائه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم ستودنی و اعتماد حاکمیت نسبت به این مراکز حداکثری است.
 
محمود کریمی بیرانوند(معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در دیدار با اعضای کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی که با حضور «امید ملک»مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار، علی زندوکیلی، مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و جمعی از نمایندگان کانون های مشاوره و خدمات کارآفرینی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی گفت: ما هر چه به مردم برای تحقق وعده یک میلیون شغل ارائه می‌دهیم بر مبنای گزارش های این مراکز است.
 
وی افزود: مراکز کارآفرینی در دولت سیزدهم گزارشات کف بازار کار را به طور دقیق ارائه می‌دهند. 

بیرانوند تاکید کرد: هیچ دولتی پیش از این  گزارش مردم را به خود مردم واگذار نکرده بود، آن هم در حوزه اشتغال که حساسیت زیادی دارد. 

وی توضیح داد: در سامانه رصد و پایش بر اساس کدملی اطلاعات در دسترس این مراکز قرار دارد و ما از آنها می‌خواهیم ببینند چه اتفاقی افتاده است.  

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص سپردن کار نظارت به این مراکز گفت: این مراکز قابلیت آموزش و فرهنگ سازی را در کشور  دارند و یکی از مهم ترین دلایل ما این بود که ارتباط بین مراکز مشاوره ما و بخش واقعی اقتصادی و کف بازار کار در کشور برقرار شود.

وی افزود: بخشی از این هدف محقق شد و ارتباط تنگانگی بین مراکز و کسب‌وکارهای واقعی در کشور در حال شکل‌گیری است.

کریمی بیرانوند تاکید کرد: این یک همکاری بزرگ حاکمیتی و بخش خصوصی و مثال کامل هم افزایی در بخش مردمی است و کارنامه درخشانی دارد.

معاون وزیر کار اشاره کرد: در سال پیش رو می‌خواهیم کسانی که در کسب و کار خود دچار مشکل هستند به سمت این مراکز بیایند.

وی گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد معرفی بیشتر مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را داریم و هدف ما این است که این مراکز را به صنایع، شرکت ها و شهرک‌های صنعتی و... برسانیم و شما را به بازوی توانمند کسب‌و‌کارها تبدیل کنیم.  

کریمی بیرانوند تاکید کرد: تا زمانی که مراکز بتوانند کارایی خود را به کسب و کارها نشان دهند دیگر نیاز به حاکمیت به جز برای نظارت نیست.  

وی همچنن ورود به حوزه اشتغال فارغ التحصیلان را نیز به مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پیشنهاد داد و گفت: کار در شان فارغ التحصیلان با فرهنگ‌سازی و ایجاد درآمد پایدار اتفاق می‌افتد و می‌توانید در این حوزه نظر بدهید و گفت و گو کنید. 

بیرانوند با بیان اینکه در کارآفرینی به دنبال تبدیل نظرهای خلاقانه به ارزش و تولید ارزش از نظرهای خلاقانه هستیم افزود: در کارآفرینی همچنین به دنبال افزایش بهره وری و اصلاح فرایند ها و ذهنیت هستیم و شما در مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی می‌توانید آن را انجام دهید.

در این نشست، روسای کمیسیون های تخصصی کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احکام خود را به صورت نمادین دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز