خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت برای جبران هزینه‌ها به جامعه صیادی کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۵۳

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان گفت: افزایش کارمزد خدمات و قیمت اقلام اصلی صید، آه از نهاد صیادان خوزستان بلند کرده است که این امر ناخواسته افزایش قیمت آبزیان را در پی خواهد داشت.

غلامرضا دهقانی (نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه در فصل گرما و کاهش صید، و شرایط خاص حاکم بر صیدگاه‌های خوزستان قرار داریم و گله‌مندیهای متعدد به جهت تحمیل دستورالعمل‌های ناصواب که سنخیتی نیز با فعالیت‌های سفر صید ندارند، هر روز عرصه را بر صیادان خوزستان تنگ‌تر کرده است، گفت: افزایش کارمزد خدمات و قیمت اقلام اصلی صیادی از جمله افزایش قیمت کارمزد فروش سوخت و حتی یخ مورد نیاز مشکلات زیادی را برای صیادان و کارگران این بخش بوجود آورده است.

او با ذکر مثالی گفت: به عنوان نمونه قیمت یخ مصرفی، حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته در عین حال شاهد افزایش حدود ۱۰۰ درصدی  کارمزد فروش سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت ساحلی هستیم که از صیادان اخذ می‌‌شود.

وی افزود: قدرت خرید و توان معیشتی صیادان بسیار کاهش پیدا کرده و باتوجه به اینکه آنها برای رسیدن به صیدگاه‌ها باید مسافت بالایی را طی کنند، لازم است دولت برای جبران این هزینه‌ها به جامعه صیادی کمک کند.

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های صیادی خوزستان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات جامعه صیادی کاهش شدید ذخایر و منابع دریایی به عنوان پشتوانه معیشتی و شغلی صیاد است که ناشی از برهم خوردن اکوسیستم دریایی و تخریب زیستگاه‌ها و صیدگاه‌ها و همچنین ورود پساب‌های صنعتی و شهری به سطح دریا است.

وی بیان کرد: اینطور به نظر می‌رسد که مسئولین در حوزه صید وصیادی درباره تأمین جبران هزینه‌ای صیادی، صیادان را مورد بی‌مهری قرار داده‌اند که این موضوع شایسته این قشر از جامعه نیست بلکه ما مستحق مساعدت و حمایت عملی نسبت به این جامعه کارآفرین، مولد و ساحل‌نشین هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز