خبرگزاری کار ایران

در سی و دومین نمایشگاه مبل ایران عنوان شد؛

تولید مقرون به صرفه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۲۰

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان تهران در سی‌ و دومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران به «ایلنا» گفت: این نمایشگاه توسط شرکت فیدکو و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران برگزار شده است. در نمایشگاه مبلمان ایران 214 تولیدکننده مبلمان و دکوراسیون داخلی حضور داشتند.

علیرضا عباسی افزود: زیربنای این نمایشگاه 60 هزار مترمربع بوده که 36 هزار متر آن فضای مفید است. از فعالان اقتصادی در 10 کشور همسایه مهمان دعوت کردیم تا در این نمایشگاه حضور یابند و 40 نفر مهمان خارجی داشتیم که با هزینه اتحادیه مبلمان و شرکت فیدکو به کشور سفر کرده و از نمایشگاه بازدید کردند. نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر از روزهای 14 تا 17 تیرماه دایر بود.

عباسی با اشاره به اینکه مردم استقبال بسیاری بالایی از نمایشگاه داشتند، بیان کرد: روز پنج‌شنبه حتی جلوی غرفه‌های نمایشگاه نیز ترافیک ایجاد شده بود.

او با بیان اینکه نمایشگاه‌های مبلمان همواره به صادرات کالا منتج می‎شوند، گفت: نمایشگاه امسال بسیار موفق بود. تعدادی از مسئولان نیز از نمایشگاه بازدید کردند. آقای برادران معاون وزیر نیز از نمایشگاه بازدید کرد. آخرین روز نمایشگاه اختتامیه برگزار شد و برندهایی که در مسابقه شرکت کرده و برنده شدند، لوح و تندیس دریافت کردند.

عباسی گفت: به طور کلی یکی از راهکارهای صادرات کالا، برگزاری نمایشگاه‌هاست. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی بسیار مهم است.

او افزود: با وجود تحریم و مشکلات و مسائلی که داریم حدود 500 میلیون نفر جمعیت در همسایگی ما زندگی می‌کنند که به مبلمان و دکوراسیون داخلی نیاز دارند. این بازار هدف را باتوجه به ظرفیت بالا و هنری که در تولید مبلمان کشور به کار می‌رود می‌توانیم جذب کنیم. در حال حاضر ترکیه و چین سهم ما را در بازارهای جهانی کسب کرده‌اند. از سویی دیگر از سوی دولت نیز همکاری‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر در داخل و خارج از کشور وجود دارد تا میزان صادرات مبلمان را افزایش دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه کشور امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به تولید و صنعت بستگی دارد، بیان کرد: به طور کلی وضعیت تولید در کشور نابسامان بودن و حال تولید کشور خوب نیست. دولت آنچنان که باید به تولید توجه نکرده است.

او افزود: در تولید سه روند تامین، تولید و توزیع را داریم که اکنون در زمینه تامین مواد اولیه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. ستاد رفع موانع تولید که متشکل از افراد برجسته و نخبگان کشور است، به مشکلات تولید و تامین مواد اولیه چنان که باید اهمیت نداده است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان تهران با اشاره به اینکه ریشه گرانی کالا، مواد اولیه است، بیان کرد: دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کرده و مشکلات آن‌ها را در تامین مواد اولیه رفع کند. باید امکانات و تسهیلات مالی مورد نیاز به تولیدکنندگان ارائه شده و در حین حال نظارت شود تا انحصاری صورت نگیرد.

او افزود: واردات مواد اولیه باید برای عموم فعالان و تولیدکنندگان مبلمان آزاد شود. به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم، تولیدکنندگان یک به یک درحال تعطیل کردن کارگاه‌های خود هستند. چراکه قیمت تمام شده کالا گران است و شهروندان نمی توانند مبلمان مورد علاقه خود را خریداری کنند.

عباسی درباره مشکلات ترخیص کالا از گمرک گفت: گمرک شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. دولت باید این ضوابط را تغییر داده و عوارض گمرکی را کاهش دهد. مواد اولیه شامل پارچه های مبلمان، فوم و اسفنج، ام دی اف و چوب است که هم از دیگر کشورها وارد شده و هم در داخل کشور تولید می‌شود.

او افزود: افزایش قیمت ها موجب شده قدرت خرید کاهش یابد و کارگاه ها تعطیل شوند. هنر و صنعتی که 10 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است درحال تعطیلی بوده و من احساس خطر می‌کنم. تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به صنعت اهمیت خاصی می دهند. تولیدمبلمان صنعتی زودبازده با ارزش افزوده بالا است. اگر به رفع مشکلات این صنعت توجه نشود آن را از دست می دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه تولید مقرون به صرفه نیست، بیان کرد: فعالان صنعت مبلکان در نمایشگاه توان خود را نشان دادند و کالاهای عالی، زیبا و باکیفیتی را ارائه کردند. اما تمامی این فعالان با مشکلات بسیاری در زمینه تولید محصولاتشان مواجه هستند.

او در رابطه با مالیات برارزش افزوده گفت: تمامی مواد اولیه را با ارزش افزوده خریداری می‌کنیم. در صورتی که ارزش افزوده را مشتری باید بپردازد و نه تولیدکننده کالا.

عباسی دررابطه با مالیات گفت: وزارت اقتصاد و دارایی نسبت به تراکنش مالی مالیات دریافت می‌کند و این حقیقت را در نظر نمی‌گیرد که ممکن است سرمایه تولیدکننده و فعال اقتصادی در همین تراکنش‌های مالی کاهش چشمگیر یافته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز