خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره‌خانه صنعت، معدن و تجارت همدان اعلام کرد:

انبوه مشکلات فراروی صنعتگران ، زمینه ساز تولید زیرزمینی در روستاها

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۲۶۳

رئیس هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت استان همدان گفت: انبوه مشکلات فراروی صنعتگران و فشارهای دولتی زمینه ساز تولید بی کیفیت و زیرزمینی در روستاها شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حمیدرضا رهبر امروز در صبحانه کاری بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی که با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان ترتیب یافته بود، گفت: فشارهای دستگاهای دولتی بر تولید و همچنین تلاش برای تولید ارزان باعث شده شمار قابل توجهی از تولیدکنندگان اقدام به تولید زیرزمینی و دور از نظارت‌های کیفی در روستاها کنند.

وی اظهار کرد: امروز صنعتگران بعنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی درحال دست و پنجه نرم کردن با انواع مشکلات هستند.

رهبر با اظهار اینکه انتظار واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از شرکت شهرک‌های صنعتی به مراتب بالاتر از سایر دستگاهاست، تصریح کرد : به نظر می رسد بعد از مسئله بر جام خارجی اینک نوبت برجام داخلی یعنی برداشته شدن تحریم های داخلی از پیکره تولید است.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت استان همدان با اظهار اینکه شماری از فعالان اقتصادی مستقر در شهرک‌ها از برخورد های توهین آمیز بدنه اجرایی دستگاهای متولی بشدت گلایه مند هستند گفت : متأسفانه شنیده می‌شود انتقاد از دستگاهای دولتی ،برخوردهای قهری و حذفی برای تولید کنندگان را بدنبال دارد.

وی با اظهار اینکه امروز نجات اقتصاد کشور در گرو تعامل و همت بخش خصوصی معنا پیدا می کند، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت و هدایت بهتر و بیشتر از بخش خصوصی است.

رهبر در تشریح مشکلات فراروی شهرک‌های صنعتی استان میلیاردها تومان سرمایه گذاری در این شهرک‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ضعف امنیت  از دغدغه‌های جدی سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که در این راستا ایجاد پاسگاه‌ها یا کیوسک های انتظامی از ضرورت‌های موجود بشمار می رود.

وی با اظهار اینکه شهرک‌های صنعتی باید در زمینه خدمات‌گیری، بخشی از بدنه شهری دیده شوند، گفت: ضعف فوریت‌های پزشکی ، نبود خانه‌های بهداشتی ، کمبود ایستگاهای آتش نشانی ، وجود مشکلات زیست محیطی  از جمله مشکلات و نارسائی‌های موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان با اشاره به خالی بودن بخش قابل توجهی از ظرفیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود استان افزود: منطق ایجاب می کند دیگر شاهد تاسیس شهرک‌های جدید در استان نباشیم و امکانات و منابع موجود را صرف رفع نارسایی ها و کاستی‌های زیرساختی شهرک‌های موجود کنیم و معبرهای فرار سرمایه گذاری را ببندیم.

رهبر همچنین بخشی از مشکلات فراروی بنگاهای اقتصادی را ملی دانست و خاطر نشان کرد: انتظار رفع تمامی مشکلات از مسئولان استان و بویژه شرکت شهرک‌های صنعتی نیست و بدنبال آن هستیم در فضای تعاملی به راهکارهایی دست یابیم تا بار فشارها بر تولید و تولید کننده را کم کنیم.

وی خاطرنشان ساخت مجموعه فشارهای موجود بر تولید افزایش قیمت تمام شده تولید و عدم توان رقابت در بازارهای جهانی را بدنبال دارد که با این شیوه دست یابی به اقتصاد مقاوم و اشتغال مولد کمرنگ می شود .

در این نشست که با بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تنی چند از اعضاء هیات مدیره خانه صنعت و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی استان همراه بود بر ضرورت حمایت بیشتر از شرکت های خدماتی و تکریم سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تأکید شد.

 تأمین روشنایی معابر، توجه به راه‌های دسترسی، توجه به امکانات زیرساختی، تأمین آب، پیش بینی منابع درآمدی به منظور کمک به سامان دهی وضعیت شهرک‌ها و تثبیت امنیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله خواست های طرح شده در این نشست هم اندیشی بود.

در این صبحانه کاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت ماهم دغدغه حوزه صنعت را داریم اما با گیرهای قانونی مواجهیم.

وی اذعان کرد: به واقع هیچ تمایلی به گرفتارکردن صنعتگران درفضای تحریم و فضای تصمیات غیر کارشناسی امروزه نداریم اما از سویی زیرذربین دستگاهای نظارتی و قوانین محاسباتی هستیم.

کیوان گردان با اشاره به مشکلات طرح شده فراروی حوزه ی تولید و تولید کننده گفت بخشی از مشکلات مرتبط با شهرکهای صنعتی فرا استانی است و متأثر از مسائل کشوری است.

وی رشد افسار گسیخته جرائم دیرکرد بنگاهای اقتصادی مستقر در شهرکهای صنعتی را یادآور شد و گفت  شاخص این جرائم از 4/2 در سال 69 در افزایش بسیار بالا در سال جاری به 227 رسیده است که رشدی سرسام آور است .

گردان با اظهار اینکه با دستورالعمل های متعدد برای اخذ وجوهات قانونی از بنگاهای اقتصادی مستقر در شهرکها مواجه ایم گفت : برغم این موضوع و با درک واقعیت ها به خود اجازه نداده ایم حوزه صنعت را تحت فشار قرار دهیم.

این مسئول مشکلات دستگاه مطبوعش را یادآور شد و افزود امروز در حال رفع مشکلات 6 سال گذشته هستیم و این در حالی است که بسیاری از خدمات زیربنایی در سنوات گذشته ،با  هزینه بسیار پایینی قابل انجام بود     

وی اظهار کرد بودجه عمرانی ما در سال 92 تنها 700 میلیون تومان بود که برغم همه ی تنگناها امسال 28  میلیارد تومان صرف سامان دهی امور شهرکهای صنعتی استان شده است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص احداث شهرکهای جدید در استان گفت ایجاد 8 شهرک و ناحیه صنعتی جدید از مصوبات سفر استانی دولت در سال 87 بوده است که با توجه به مشکلات و خالی بودن بخشی از ظرفیت  شهرکهای صنعتی موجود در این راستا حرکت چندانی  نشده و بیشتر انرژی صرف سامان دهی شهرکهای موجود شده است.

گردان ایجاد شرکتهای خدماتی در شهرکها ی صنعتی را گامی در اجرایی شدن اصل 44 بیان کرد و گفت : این قانون با کاستیهایی همراه بوده و نیازمند اصلاح و پیش بینی سازو کارهای حمایتی است .

گردان در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه بعضی از مدیران دولتی از تشکل های مردم نهاد واهمه دارند تصریح کرد: آماده هرگونه همکاری و تعامل با خانه صنعت ، معدن وتجارت استان و شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها برای برون رفت از مشکلات و دست یابی به راهکارها ی شدنی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز