خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان

توسعه انسانی توانمندی جامعه را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۵۸۹

بهترین و اصلی‌ترین توسعه در هر جامعه‌ای توسعه انسان‌هاست که با داشتن انسان‌های دانا، توانمند و با مهارت لازم ، جامعه مسیر توسعه را به درستی طی خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان امروز در همایش ایدز اظهار داشت: برخی جوامع شرایط و امکانات مناسب زیستی دارند اما کشور پایداری نیستند و با کوچک‌ترین شوک به جامعه از هم می‌پاشند که این ضعف نشان از عدم خودسازی از درون است.

محمد ابراهیم الهی‌تبار خواستارحرکتی برای ایجاد جامعه متکی به خود شد و بیان کرد: رسیدن به جامعه خودکفا در گرو ارزش نهادن به تشکل‌های مردم‌ نهاد و مردمی است.

وی به وجود حریم‌هایی در جامعه برای بیان ناگفته‌هایی در خصوص ابتلا به ایدز اشاره کرد و افزود: بسیاری از مبتلایان به ایدز قربانی ناهنجاری نیستند بلکه ما به دلیل عدم ارائه آگاهی لازم مقصر بوده‌ایم و وجود برخی از این حریم‌ها لازم نیست.

الهی‌تبار با بیان اینکه با ایجاد اعتماد در مبتلایان آمار ابتلا در جامعه افزایش نمی‌یابد، بیان کرد: فراهم کردن برخی امکانات همچون سرنگ برای معتادان تزریقی و ایجاد اعتماد در مبتلایان از افزایش آمار جلوگیری می‌کند.

وی ایجاد اعتماد در جامعه مبتلایان به اچ. آی. وی را رسالت مجموعه دولت و وزارت بهداشت دانست و گفت: در این امر مهم همه باید نقش داشته باشند و نهاد‌های مدنی نیز باید با جلوگیری از ایجاد تنش و التهاب در جامعه و با حساسیت آفرینی مردم و دستگاه‌ها را درگیر کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطر‌نشان کرد: با افزایش آگاهی در خانواده‌ها بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد و باید از ظرفیت‌های موجود در استان نیز در این خصوص استفاده کنیم.

وی پیگیری بحث پیشگیری و مبارزه با ایدز را دارای حساسیت خاصی در جامعه دانست و افزود: در برخی از حوزه‌ها آسیب‌ها و مشکلاتی داریم و به دلیل اینکه نمی‌خواستیم آن‌ها را باور کنیم به آن‌ها نپرداختیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: امیدواریم با رویکرد دولت به ویژه در مسائل اجتماعی بسیاری از مسائل که مغفول مانده بود در برنامه ششم توجه شود و با حضور مردم در جامعه ایمن و با انسان‌های سالم برای توسعه پایدار تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز