خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

نخستین سند راهبردی ویژه بانوان در مازندران تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۸

برای داشتن توسعه پایدار در کشور باید مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همه آحاد جامعه را افزایش دهیم که زنان هم بخشی از این جامعه هستند.

مریم جمشیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در جلسه امور بانوان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بهنمیر با تشریح نقش بانوان در توسعه پایدار گفت: برای داشتن توسعه پایدار در کشور باید مشارکت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همه آحاد جامعه را افزایش دهیم که زنان هم بخشی از این جامعه هستند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه نقش زنان در جامعه ما بسیار مهم است تصریح کرد: با وجود همه فعالیت‌هایی که در راستای بهبود وضعیت زندگی بانوان و به تبعیت خانواده در این استان انجام شد اما هنوز مشکلات زیادی در این بخش مشاهده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تاکید کرد: اگر زنان جامعه ما از آموزش و آگاهی برخوردار باشند، جامعه‌ای با فرهنگ خواهیم داشت.

جمشیدی با توجه به نقش تربیتی آموزش و پرورش اذعان داشت: معتقدم آسیب‌شناسی و برگزاری کلاس‌های پرسش و پاسخ باید از مدارس ابتدایی شروع شود چرا که این زمان، دوران شکل‌گیری شخصیت کودکان ما است پس با پرسش و پاسخ می‌توانیم کودکان خود را از بسیاری آسیب‌هایی که امروز جامعه ما با آن مواجه است دور کنیم.

وی در ادامه از تشکیل اتاق فکر متشکل از ۵۰ عضو متخصص خبر داد و گفت: در این زمینه از متخصصان حوزه‌های مختلف استفاده کردیم.

مدیرکل امور بانوان در خانواده با بیان اینکه نخستین جلسه آن در یک‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، اذعان داشت: در این اتاق فکر تصمیم‌سازی، مفهوم‌سازی و مفهوم رسانی در زمینه امور بانوان مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش می‌کنیم در جهت حل تمامی مشکلات راهکارهای لازم را ارائه نمائیم.

جمشیدی با اعلام اینکه نخستین وظیفه این افراد در این حوزه دادن سند راهبردی است، عنوان کرد: در استان هیچ سند راهبردی در رابطه با بانوان نداریم و با تنظیم این سند نخستین استان دارای سند راهبردی در زمینه امور بانوان در کشور خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز