خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

جایگاه و نقش زنان در توسعه متوازن باید تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۲۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در تاریخ 24 تا 27 شهریور در تهران گفت: نیازمند تبیین و تقویت جایگاه و نقش زنان در توسعه متوازن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: این همایش و نمایشگاه با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در شرایطی تصمیم به برگزاری دومین دور از این نمایشگاه گرفته شد که در اوایل سال جاری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در قالب چارچوبی مفهومی با قدرت‌های بزرگ دنیا به تفاهم رسیده بود و اکنون نیز در مذاکرات و در بازی برد- بردی به توافق رسیده‌اند که امیدواریم از این شرایط به نفع اقتصاد و توسعه کشور استفاده شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: قرار نیست که در چنین شرایطی به سمت تبدیل شدن به کشوری واردکننده و مصرف‌کننده صرف پیش برویم، بلکه باید از این شرایط برای خروج از تک‌محصولی نفت خارج شویم و در حوزه دیگر صنایع همچون صنایع دستی که زنان نقش پررنگی در آن دارند به صادرات بپردازیم.

مولاوردی با بیان اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه، هدف دولت دستیابی به توسعه متوازن است، افزود: همانطور که سخنگوی دولت اعلام کرد؛ این برنامه به گونه‌ای خواهد بود که پس از پنج سال اهداف مشخص خود را در دستیابی به توسعه متوازن محقق می‌کند. باید توجه کرد که در این توسعه متوازن حوزه زنان نیز قطعاً متاثر خواهد بود.

وی توضیح داد: در این شرایط ضرورت تبیین جایگاه و نقش زنان در توسعه بیش از پیش مطرح می‌شود و باید جایگاه زنان نیز در زمینه سیاست‌ها و اهداف کلی کشور برای خروج از رکود و رونق تولید تقویت و تبیین شود.

مولاوردی اظهار کرد: این همایش و نمایشگاه رویداد بزرگی است که شامل چهار بخش همایش، نمایشگاه، جایزه بانوی کارآفرین سال و انتشار کتاب معرفی بانوان کارآفرین می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است؛ از امسال هر ساله جایزه بانوی کارآفرین سال اهدا شود، گفت: ارکان این همایش شامل شورای راهبردی، شورای سیاستگذاری، ستاد برگزاری همایش، شورای اطلاع‌رسانی و مجری برگزاری می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ارتباط با اهداف همایش گفت: تبیین نقش زنان در توسعه کسب و کار، تبیین نقش زنان کارآفرین در توسعه اقتصادی و اجتماعی، زمینه‌سازی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان با مشارکت زنان، کمک به تبیین نقش زنان در برنامه ششم توسعه، معرفی محصولات و دستاوردهای زنان کارآفرین و... از جمله اهداف این همایش است.

وی در پایان اظهار کرد: این همایش بر سه محور زن و توسعه، کارآفرینی زنان و زنان در خانواده و جامعه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز