خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

نگاه دولت به بازنشستگان عدالت محور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۰۵

استاندار همدان، نگاه دولت به بازنشستگان را عدالت محور دانست و گفت: مشکل معیشت و همسان سازی حقوق بازنشستگان با هم‌فکری دولت و مجلس به طور قطع چاره جویی می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین تکریم از بازنشستگان استان همدان اظهار داشت: ما مسئولان با تک تک شما بازنشستگان در مشکلات و سختی ها هماهنگ و همراه هستیم و می‌دانیم که بعضی از شما در شرایط سخت معیشتی هستید.

استاندار همدان افزود: بازنشسته و پیشکسوت در شرایطی که فرزندان او ازدواج می‌کنند، دارای نوه می‌شوند و مخارج او بیشتر است درصدی از حقوقش کم می‌شود که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: نظر رئیس جمهور رفع مشکل بازنشستگان است و می‌بینم که وی نسبت به مسائل معیشتی کارکنان و بازنشستگان همسو با شماست اما منابع کشور و امکانات محدود است.

وی تصریح کرد: شما بازنشستگان گنجینه‌های تجربه‌ای هستید که عمر خود را در راه خدمت رسانی، اعتلای کشور، ارزش آفرینی، و تربیت نسل صرف کردید.

استاندار همدان ادامه داد: در این روز که به نام خانواده و تکریم پیشکسوتان نامگذاری شده باید به مقام شامخ بازنشستگان ادای احترام کنیم زیرا مسوولان به واسطه زحمات شما در جای جای کشور خدمت رسانی می‌کنند و قدردان زحمات شما هستند.

استاندار همدان بر توجه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی به امور بازنشستگان هر دستگاه تاکید کرد و افزود: تمامی خدمات ارائه شده به شاغلان دستگاه‌ها در اختیار بازنشستگان نیز قرار گیرد.

قاسمی فرزاد گفت: اگر بضاعتی باشد مطابق قانون خدمتگذار بازنشستگان هستیم و باید تمام تمام توان خود را برای رسیدگی به امور آنها به‌کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر از جمعیت استان را بازنشستگان تشکیل می‌دهند ادامه داد: در شورای اداری استان بر رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تاکید می شود و امیدوارم که بتوانیم ذره از دین مان را به آنها ادا کرده باشیم.

قاسمی فرزاد افزود: مسیری که دولت شروع کرده در ادامه به بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان کشور و ترمیم حقوق ها منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حمایتی وظیفه دارند کسانی که از نظر اقتصادی مشکل دارند رسیدگی کنند گفت: هزینه های درمانی چهار دهک اول رایگان شده و کمک به بیماری های صعب العلاج مورد توجه قرار گرفته است.

مقام عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: هیچ یک از استانداران قبل پاداشی که در دولت کنونی به بازنشستگان تعلق می گیرد را در دستور کار خود نداشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به خدمات ارائه شده به بازنشستگان اظهار داشت: پاداش پایان خدمت در مجلس پنجم شورای اسلامی با تلاش مجلس اجرایی و مستمر شد.

حمیدرضا حاجی بابایی خدمت به بازنشستگان را افتخار برشمرد و گفت:در مجلس هفتم، که عضو هیات رئیسه بودم اولین پیشنهادی که من مطرح کردم نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری یا قانون مدیریت خدمات کشوری بود رای آورد و هماهنگ تربن نظام پرداخت است.

وی ادامه داد: دولت قبل هیچ بودجه ای در سال ۱۴۰۰ برای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب نکرده بود و برای سال ۱۴۰۱ همسان سازی را مصوب کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: من اعتقاد دارم که امروز در حق بازنشستگان کشوری و لشکری ظلم شده است.

حاج بابایی گفت: همه بازنشستگان در کشور معلم هستند، کلمات آنها تربیتی است و این جایگاه و همین نجابت است که در خدمت آنها هستیم.

وی ادامه داد: دولتی که هشت سال بر سر کار بوده چرا قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را اجرایی نکرده است و من با تمام وجودم تلاش می کنم که آرامش بازنشستگان بهم نخورد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در همدان پروژه های بزرگی اجرا می‌شود که در آینده افتخار آفرین خواهد بود.

حاج بابایی افزود: استان همدان هم اکنون از طریق راه آهن با تمام کشور در ارتباط است.

وی ادامه داد: کارخانه های استان همدان هم اکنون طبق اعلام رسمی به پنج هزار نیروی کار فنی نیاز دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بزرگترین مشکل کشور مهار تورم است که با تمام قدرت باید شکسته شود.

این آیین که با حضور نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی برگزار و از بازنشستگان نمونه استان همدان قدردانی شد و نماینده بازنشستگان استان برخی از مشکلات بازنشستگان را از جمله مشکلات معیشت، بیمه تکمیلی و رفاهیات را بیان کرد و مسوولان برای رفع آنها قول مساعد دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز