خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روایت نماینده کرج از نشست مشترک دولت و مجلس/ جلسه هم انتقادی بود هم حمایتی/ گلایه دولت در بحث «فشار برای انتصابات» بی‌جا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۲۷

نماینده کرج گفت: نشست مشترک امروز دولت و مجلس در مجموع جلسه خوبی بود، جلسه هم انتقادی و هم حمایتی بود یعنی بعضی از نمایندگان انتقاداتی را مطرح کردند و بعضی از نماینده‌ها از دولت حمایت کردند و از سوی دیگر گلایه‌هایی از جانب وزرا و ریاست جمهوری هم مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست مشترک نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت صبح امروز به صورت غیرعلنی در صحن مجلس برگزار شد. پس از پایان این جلسه گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌ها پیرامون جزئیات این جلسه به یکی از موضوعات محل بحث رسانه‌ها تبدیل شد.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این رابطه گفت: جلسه غیرعلنی امروز در راستای تعامل بیشتر میان مجلس و دولت برگزار شد. در این جلسه تعدادی از نمایندگان دغدغه‌هایی در مسائل مختلف داشتند که عمدتا در حوزه مسائل معیشتی بود که معضلات و مشکلاتی وجود دارد و گفته شد باید همه کمک کنیم تا این مسائل و مشکلات حل شود. همچنین از جانب دولت بعضی از وزرا و معاونان صحبت‌هایی داشتند. 

وی ادامه داد: در مجموع جلسه خوبی بود، جلسه هم انتقادی و هم حمایتی بود یعنی بعضی از نمایندگان انتقاداتی را مطرح کردند و بعضی از نماینده‌ها از دولت حمایت کردند و از سوی دیگر گلایه‌هایی از جانب وزرا و ریاست جمهوری هم مطرح شد.

نماینده مردم کرج در ادامه عنوان کرد: اینکه اشاره کردید که «گلایه نسبت به پافشاری در انتصابات شده است»، بالاخره حضرت آقا هم فرمایشی داشتند در رابطه با اینکه نمایندگان در انتصاب‌ها ورود نداشته باشند، اما از آن طرف دولت هم از مشورت نمایندگان استفاده کند. البته این موضوعات در تمام جلسات مطرح می‌شود که بالاخره نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان ممکن است افراد را بهتر بشناسند، ولی تحمیلی از سمت نمایندگان نباید وجود داشته باشد. یک توصیه هم از جانب آقای رئیس جمهور بود که نمایندگان پیشنهاد بدهند اما روی پیشنهاد خود اصرار نکنند که خب از ابتدا هم همین بوده یعنی قرار نیست که تحمیلی به دولت انجام شود.

وی افزود: من به شخصه نفس این جلسات و برگزاری این جلسات را مثبت می‌دانم اینکه تعامل و هم افزایی در دستگاه اجرایی و نظارتی باشد به پیشرفت امورات کشور کمک می‌کند.

عباسی در پاسخ به این سوال که «علیرغم حمایت‌های مجلس، شما چنین گلایه‌ای را به حق می‌دانید؟»، گفت: ببینید چنین مواردی ممکن است به صورت موردی وجود داشته باشد، یعنی برای مثال من نوعی در حوزه انتصابات اصرار داشته باشم اما در همین حد هم نباید باشد. کار نماینده باید در حد پیشنهاد باشد. در حالیکه برخی موارد بود که این اتفاق رقم خورده و اصرار وجود داشته است؛ اما اصرار درست نیست چون ما ناظر هستیم اگر ما اصرار کنیم فردی در جایگاهی قرار بگیرد بعد نمی‌توانیم نظارتی روی آن فرد داشته باشیم در حالیکه اگر ما پیشنهاد کرده باشیم دولت خودش بررسی کند و تصمیم بگیرد در صورت انتصاب هم قادر خواهیم بود که بعد نظارتی‌مان را اعمال کنیم.

وی عنوان کرد: من این گلایه را بی‌جا نمی‌دانم، نباید ناراحت هم بشویم از اینکه یک جایی یک انتقادی صورت می‌گیرد اما اگر بحث نظارتی‌ و اختیارتی که در وظایف و اختیارات نمایندگان وجود دارد هم یک جایی مورد استفاده قرار گیرد، دولت نباید ناراحت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز