خبرگزاری کار ایران

41 هزار مؤدی مالیاتی جدید در فارس شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۴۶

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: به منظور اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت، با تحقیقات و بررسی‌های دقیق صورت گرفته، کتمان درآمد مالکان املاک تجاری که اظهارنامه مستغلات ارایه نداده‌اند، کشف شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمدابراهیمی افزود: در راستای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر شناسایی منابع و پایه های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی افرادی که در حوزه‌های مختلف فرار مالیاتی یا کتمان درآمد دارند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: در روند ثبت اظهارنامه مستغلات، اگر فعال اقتصادی مالک واحد تجاری است می بایست مشخصات خود را ثبت کند چنانچه مؤدی اظهار کند که مکان فعالیتش استیجاری است باید اطلاعات و مشخصات موجر را ارایه نماید که از این طریق و با استفاده از بانک های اطلاعاتی در اختیار و تطبیق آن با سامانه مستغلات، بیش از 41500 ملک تجاری دارای مستاجر در سالهای مختلف شناسایی شد که مالکان آنها هیچ‌گونه اظهارنامه ای در این خصوص ثبت نکرده اند و فاقد پرونده مالیاتی می باشند.

وی اظهار داشت: بمنظور مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، این اداره کل تحقیقات و بازرسی های لازم را آغاز نمود و با توجه به اطلاعات استخراجی ، این افراد در جریان تشکیل پرونده قرار گرفته و مطالبه مالیات های متعلقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز