خبرگزاری کار ایران

۳۷ پژوهشگر شیراز در ردیف پژوهشگران پراستناد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۳۲

​در حال حاضر ۳۷ عضو هیئت علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فهرست پر استناد دو درصد برتر جهان قرار دارند.

به گزارش ایلنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از قرارگیری نام تعدادی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان خبر داد.

محمدهاشم هاشم پور گفت: تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد در چند سال گذشته، با استفاده از داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس، پایگاه داده‌ای را با عنوان « Updated science-wide author databases of standardized citation indicators « راه اندازی کرده اند که شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب را محاسبه می‌کند. این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: شاخص استنادی مرکب که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال 2016 خود معرفی و محاسبه کرده اند، مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا و مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران، جایگاه‌های نویسندگی آن‌ها (الگوی هم-نویسندگی (و شاخص H است که پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان را معرفی می‌کند و در کشور ما به عنوان فهرست دانشگاه استنفورد «شناخته می‌شود.

وی افزود: تازه‌ترین به روزرسانی این پایگاه داده که دامنه پوشش آن از سال 1960 تا 2021 میلادی است، فهرست نویسندگان پراستناد را بر اساس شاخص استنادی مرکب، در 22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی در بر می‌گیرد.

به گفته هاشم پور، در حال حاضر 37 عضو هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در فهرست پر استناد دو درصد برتر جهان قرار دارند که با احتساب اعضای هیات علمی بازنشسته، پژوهشگران آزاد و پژوهشگرانی که در گذشته با این دانشگاه همکاری داشته اند، می‌توان گفت 44 پژوهشگر از این دانشگاه در فهرست جهانی یاد شده قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز