خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهوری در فرودگاه تبریز؛

چند طرح صنعتی و معدنی به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۷۹

طرح‌های خوبی در زمینه‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی مطرح شده که آماده‌ بهره‌برداری است.

معاون اول رئیس‌جمهور به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی و با استقبال رسمی استاندار آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسحاق جهانگیری در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی در فرودگاه شهید مدنی تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سفر در ایام‌الله دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد اظهار داشت: ایام دهه فجر یادآور مبارزات ملت ایران است و لازم است سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک بگویم.

وی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان در همه‌ صحنه‌های انقلاب پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: مردم تبریز و آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی محوری داشتند و بعد از انقلاب اسلامی نیز در جنگ تحمیلی شهدای بسیار عزیز و بزرگواری تقدیم کردند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های این استان افزود: ‌آذربایجان شرقی از نظر صنعتی و معدنی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معمولا در سفرهایی که مصادف با دهه فجر است طرح‌ها و برنامه‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه استان آذربایجان از نظر صنعت و معدن جزو مهم‌ترین استان‌های کشور است، افزود: طرح‌های خوبی نیز در این زمینه‌ها در استان آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده که آماده‌ بهره‌برداری است و در این سفر در مراسم افتتاح آن‌ها شرکت خواهم کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همچنین قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولین استان آذربایجان شرقی در مورد برنامه‌های توسعه‌ای استان گفت‌وگو کنیم که امیدواریم بتوانیم برخی از مشکلات استان را طی سفر امروز برطرف کنیم.

پیش از این اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی نیز درباره سفر معاون اول رئیس‌جمهور و طرح‌هایی که قرار است افتتاح شود، گفت: شرکت در نشست مشترک اعضای شورای اداری و صاحبان صنایع و بخش خصوصی استان و افتتاح تعدادی از پروژه‌های استان در حوزه‌های حمل و نقل، عمران شهری، کشاورزی و صنعت نفت از برنامه‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از وزرا نیز ایشان را در این سفر همراهی می‌کنند. اعلام کرده بود: شرکت در نشست مشترک اعضای شورای اداری و صاحبان صنایع و بخش خصوصی استان و افتتاح تعدادی از پروژههای استان در حوزه‌های حمل و نقل، عمران شهری، کشاورزی و صنعت نفت از برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از اولویتهای دولت است، گفت: در این راستا دومین واحد تولید اتوبوسهای درون شهری در سفر دکتر جهانگیری به تبریز افتتاح می‌شود.

وی همچنین از افتتاح خط تولید موتورهای دیزلی و تعدادی از پروژه‌های شرکت تراکتورسازی ایران در این سفر خبر داده و گفته بود: طرح تولید بنزین یورو۴ که آلایندگی بسیار پایینی دارد و در کاهش آلودگی هوای استان موثر است، همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور در پالایشگاه تبریز افتتاح می‌شود.

وی میزان سرمایه گذاری این طرح را ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

افتتاح دومین واحد تولید اتوبوس‌های درون شهری، راه اندازی خط تولید موتورهای دیزلی و تعدادی از پروژه‌های شرکت تراکتورسازی ایران، افتتاح فاز دوم طرح تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون، برگزاری نشست مشترک مسئولان دولتی و بخش خصوصی، رونمایی از سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی، بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های شهرداری کلانشهر تبریز، شرکت در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در تالار پتروشیمی تبریز و بهره‌برداری از طرح تولید فولاد آلیاژی مجتمع فولاد صنعت بناب در آذربایجان‌شرقی از برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز