خبرگزاری کار ایران

متفکرآزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه دهیم مرکز پژوهش‌ها یک نهاد مشورتی باقی بماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۲۰۵

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: من معتقدم مرکز پژوهش‌ها نباید وارد بازی‌های سیاسی، حزبی و گروهی شود و نباید روی این مرکز و علیه آن عملیات شود، باید اجازه دهیم مرکز پژوهش‌ها یک نهاد پژوهشی و مشورتی حکمرانانه باقی بماند.

روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش رسانه‌های دولتی و حامی دولت به گزارشات اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس و هجمه به این نهاد تخصصی و پژوهشی، گفت: من گزارشات اخیر مرکز پژوهش ها را نخواندم و فرصت نکردم مطالعه کنم، لذا قضاوتی درخصوص اینکه آیا این‌ها جهت‌گیری داشته یا نداشته ندارم اما می‌دانم که ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس معمولا از پایین به بالا است، یعنی در شرایطی طبیعی گزارش‌ها تولید می‌شود و سپس به بالا می‌آید.

وی ادامه داد: در نتیجه بنده فکر می‌کنم اگر بخواهم خیلی منطقی به سوال شما پاسخ بدهم باید بگویم که همه طرف‌های حکمرانی باید شئونات کارشناسی را محترم بدانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: شئونات کارشناسی یعنی چه؟ یعنی اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز حکمرانی تحلیلی-داده‌ای است و به تصمیم‌سازی در نظام چه مجلس و چه در نهادهای دیگر کمک می‌کند.

متفکرآزاد خاطرنشان کرد: اولاً محققین این مرکز باید آزادی عمل داشته باشند که تحقیقات خود را سوای این سوءگیری‌های سیاسی منتشر کنند. دوم اینکه کسی هم طمع نکند که این‌ها علیه دولت یا جای دیگر گزارشی بیرون بدهند و برعکس آن هم وجود دارد یعنی گزارشات پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها هم مصونیت روحی و تبلیغی داشته باشد؛ یعنی متهم به این نشوند که گزارش شما خلاف واقع است و در نتیجه آن دست و پایشان برای گزارش دادن در یک موضوع تخصصی بلرزد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: معتقدم مرکز پژوهش‌ها نباید وارد بازی‌های سیاسی، حزبی و گروهی شود و نباید روی این مرکز و علیه آن عملیات شود، باید اجازه دهیم مرکز پژوهش‌ها یک نهاد پژوهشی و مشورتی حکمرانانه باقی بماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز