خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

سرانجام انتقال آب خزر به فلات مرکزی چه شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۶۰

سخنگوی صنعت آب گفت: برای تامین آب در تمامی مناطق دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اگر متقاضی آب صنایع هستند چنانچه برایشان صرفه دارد خودشان باید متنقل کنند.

عیسی بزرگ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره سرانجام طرح انتقال آب از خزر به فلات مرکزی اظهار داشت: به طور کلی طرح‌های انتقال آب با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت فقط برای بخش شرب سرمایه‌گذاری می‌کند، باتوجه به اینکه انتقال آب از دریا به داخل سرزمین به منظور تامین غیرشرب است دولت سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت برای انتقال آب از دریا به داخل سرزمین تنها بخش صنایع را راهبری می‌کند، افزود: برای هر طرح انتقال آب دریا به درون سرزمین باید صنایع متقاضی وجود داشته باشند و سرمایه‌گذاری کرده و آب را منتقل کنند و این فرمول کلی در تمام نقاط کشور است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: روش وزارت نیرو و دولت در خصوص طرح‌های انتقال آب دریا به این شکل است که تامین آب شرب از دریا برای شهرهای کنار ساحل جزء وظایف وزارت نیرو است. اما انتقال به داخل سرزمین را وزارت نیرو تنها راهبری می‌کند یعنی مطالعات لازم را انجام داده و در صورت امکان به صنایع مجوز سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه و انتقال آب به داخل سرزمین را می‌دهد.

وی تاکید کرد: در مورد انتقال آب دریا به درون سرزمین صنایع مستقر باید اعلام نیاز کرده و با سهامداری خودشان شرکت اجرای پروژه تشکیل دهند و جهت اخذ مجوز به وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و دیگر نهادهای متولی مراجعه کنند و در صورت طی تمام مراحل نسبت به انتقال آب با هزینه خودشان اقدام کنند. بنابراین شرکت پروژه‌هایی از نیازمندان به آن آب باید تشکیل شده و پروژه مورد پیگیری قرار گیرد و این فرمول درستی است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: برای تامین آب در تمامی مناطق دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اگر متقاضی آب صنایع هستند چنانچه برایشان صرفه دارد خودشان باید متنقل کنند و تحت راهبری و کسب مجوز از وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت که هر سه مرکز منویات حاکمیتی و ملاحظات خاصی دارند نسبت به اجرای پروژه اقدام کنند.

انتهای پیام/
زهرا قلی پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز