خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام قریشی:

آذربایجان‌غربی درگیر مشکلات بزرگی است/ حضور رئیس‌جمهور التیامی باشد بر دردهای مردم استان

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۲۸۹

امام‌جمعه ارومیه گفت: مردم با مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان روبرو هستند و دولت باید برای این مسائل چاره‌اندیشی کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در دیدار مردم آذربایجان‌غربی با رئیس‌جمهور افزود: ضعف‌های مدیریت درست این بخش از عمده مشکلات استان است.

وی با بیان اینکه فراهم‌کردن زمینه صادرات محصولات‌کشاورزی مطالبه اصلی باغداران و کشاورزان استانی از رئیس‌جمهور و هیئت همراه است، افزود: امید می‌رود حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان منشا خیر و برکت برای استان مرزی ما بوده و نویدبخش توسعه استان برای ما باشد.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: بحث گفتمان ادیان ابراهیمی در ایران اسلامی احساس می‌شود و با توجه به جایگاه ویژه استان در این خصوص می‌توان این گفتمان را از استان آغاز و به سایر استان‌های کشور تسری داد که تحقق این هدف نیازمند عنایت و توجه ویژه رئیس جمهور است.

امام جمعه ارومیه در ادامه تقویت مساجد و مراکز دینی استان را از مهمترین مطالبات روحانیون و علمای استان برشمرد و افزود: از رئیس‌جمهوری کشورمان انتظار داریم به عنوان یک روحانی و عالم توجه خاصی به این قشر داشته و مسائل و مشکلات پیش روی علما و روحانیون و مراکز دینی استان را رفع کند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به مطالبات اصلی مردم استان از رئیس‌جمهور، گفت: اکنون مشکلات عدیده‌ای را در استان مواجه هستیم که امیدواریم این سفر رئیس جمهور واسطه‌ای برای رفع مشکلات مختلف معیشتی و اقتصادی مردم استان شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه بر لزوم توسعه راه‌های مواصلاتی به ویژه توسعه راه‌آهن در استان تاکید و اعلام کرد: معادن عظیمی در استان وجود دارد که مردم عادی امکان استحصال این معادن را ندارند که نیازمند توجه جدی هیئت دولت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی اساس و امنیت منطقه را با اهدی خون شهدا بیمه کرده است بیان داشت: مردم آذربایجان غربی مرزبانی این خطه از کشور ایران اسلامی را عهده‌دار هستند امیدواریم دولت تدبیری بیاندیشد تا همه مردم از برکات این مسئله استفاده کرده و صرفا تاوان مرزبانی را نپردازند تا بتوانند از برکات بحث صادرات و واردات و تعامل با کشورهابی همسایه استفاده کنند.

امام‌جمعه ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی درگیر مشکلات بزرگی است و انتظار مردم استان از رئیس‌جمهوری و هیئت‌دولت حل مشکلات و توسعه استان است.

وی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون تشکیل شده که همه برادرانه کنار هم زندگی می‌کنند و انتظاری جز رفع مشکلات مختلف که دامن‌گیر استان است، ندارند.

مام جمعه اورمیه با اشاره به وجود ذخایر عظیم معدنی در استان و عدم بهره‌گیری مناسب این ظرفیت‌ها توسط مردم خاطرنشان کرد: مردم استان امکان استحصال معادن را ندارند و باید برای این مساله تمهیدی اندیشیده شود.

قریشی گفت: مردم غیور استان افتخار مرزبانی از مرزهای این خطه را دارند. تدبیری اتخاذ فرمایید مردم از منافع این مرز هم استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز