خبرگزاری کار ایران

۶ سد استان بوشهر ظرفیت ذخیره‌سازی آب باران دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۴۵۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در نبود وقوع بارندگی‌های موثر در سال آبی جاری، اکنون ۶ سد این استان ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب آب باران دارند.

به گزارش ایلنا، " علی محمدی " روز دوشنبه در نشست ستاد بحران استان بوشهر اظهار کرد: اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب در ۶ سد استان بوشهر از جمله رئیس علی دلواری، تنگ ارم، اخند، باغان، خاییز و سد ارغون وجود داشته و طرح‌های ساخت سدهای در حال احداث استان نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب قرار دارند.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه ۲۸ فروردین، استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی این استان را در بر می‌گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی‌های موثر دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریخ کرد: وجود بارش باران در استان‌های همجوار احتمال وقوع سیلاب از حوضه‌های بالادست، استان بوشهر را تشدید می‌کند.

محمدی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب در شهرستان‌های جنوبی بوشهر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم داشته باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها تصریح کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث از هرگونه تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

محمدی گفت: در ۲ روز آینده باید از هرگونه ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی اجتناب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز