خبرگزاری کار ایران

در استان بوشهر؛

بیش از ۹ میلیون تن کالا جا به جا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۹۰۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم اخترشناس افزود: جابه‌جایی کالا در استان بوشهر در این مدت از نظر وزن و تعداد سفر رشد ۵ درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.

وی اضافه کرد: عمده کالا‌های جابه‌جا شده از مبدا استان در سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالا‌های کشاورزی و دامی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عسلویه را به عنوان مبدا اصلی کالا‌های جابه‌جا شده در استان عنوان کرد و ادامه داد: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی درخصوص مقاصد کالا‌های حمل شده از استان بوشهر نیز گفت: تهران با هزار و ۱۰۸ تن، فارس با ۶۲۹ تن و خوزستان با ۵۴۱ تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده‌اند.

اخترشناس همچنین از جابه‌جایی ۱۰۲ هزار تن کالا‌های اساسی با ناوگان باری بوشهر در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان جابه‌جایی کالا در قالب ۶ هزار و ۸۶ سفر انجام شده که در مجموع ۳۸ درصد نسبت‌به سال قبل آن افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۳۷۶ ناوگان حمل بار در استان بوشهر، یادآور شد: سن ناوگان باری بوشهر ۱۲ سال است که حدود ۸ سال از میانگین کشوری جوان‌تر است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر ۱۶۸ شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از ۵ هزار و ۲۳۴ راننده باری جابه‌جایی کالا‌ها را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز