خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

تلاش برای کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۰۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به‌ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت، می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت رانندگان، مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فرزاد دادخواه در نشست خبری با بیان اینکه حفظ ایمنی راه‌ها از جمله اقدامات ویژه و وظایفی است که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌دهد، اظهار داشت: کار ما در تماس مستقیم با جان و مال مردم است و تلاش می‌کنیم با رفع نقاط حادثه‌خیز و پر تصادف، حوادث و جراحت‌های ناشی از آن کاهش یابد.

وی تصریح کرد: پویش سراسری «چشم به راهیم» با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه‌سازی مسافران نوروزی، در استان اجرا می‌شود و از روز شنبه بیست و ششم اسفند تا سیزدهم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد فوتی‌ها در تصادف‌های جاده‌ای، سرنشینان خودروها هستند که هیچ دخالتی در رانندگی ندارند، ادامه داد: رویکرد اصلی این پویش، تشویق سرنشینان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی به استراحت در طول سفر برای رفع خستگی و کاهش سوانح رانندگی است.

وی بیان کرد: به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت، می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت رانندگان، مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

دادخواه گفت: اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و افزایش جاذبه‌های جاده‌ای با برنامه‌های هنری از مهم‌ترین اهداف این پویش در استان اصفهان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: یک هزار و ۱۱۰ کیلومتر از آسفالت راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان در ۲ سال گذشته روکش شد.

وی اظهار داشت: روکش آسفالت ۴۶۰ راه شریانی، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در این مدت انجام شد.

 دادخواه با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه استان اخذ شد، خاطرنشان کرد: اجرای هر کیلومتر روکش آسفالت ۳۵ میلیارد ریال هزینه دارد.

 وی افزود: همچنین ایجاد یک کیلومتر روشنایی و احداث راه روستایی یک‌صد میلیارد ریال هزینه دارد.

 دادخواه افزود: هزینه نگهداری و احداث راه‌ها بسیار سنگین است و این در حالی است که بهسازی و تکمیل پروژه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به هم‌وطنان و ارتقای کیفی و ایمنی راه‌ها نیز باید انجام شود.

 وی با بیان اینکه حفظ ایمنی راه‌ها از اقدامات ویژه‌ای است که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌دهد، اظهار داشت: کار راهداری در زمینه حفظ جان و مال مردم است و می‌کوشیم با رفع نقاط حادثه‌خیز و پُرتصادف، حوادث و جراحت‌های ناشی از آن کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه متوسط و بزرگ در استان در حال اجراست، اضافه کرد: امسال به لحاظ جذب اعتبارات یک سال استثنایی بود و توانستیم بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و مجوز مناقصه اخذ کنیم که برخی از آنها هم‌اکنون در مرحله اجرا و مناقصه قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری امسال در اصفهان افتتاح شد و عملیات اجرایی ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه نیز آغاز شد، همچنین در ایام دهه فجر سال جاری نیز ۷۷ پروژه کوچک و بزرگ با بیش از هشت هزار و یک‌صد میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان در سال جاری رُتبه برتر استان را بین ۶۵ دستگاه اجرایی در زمینه تأمین اعتبار و اجرای پروژه‌ها کسب کرد، گفت: این اداره کل رُتبه برتر عملکرد را نیز بین ادارات کل استانی این سازمان در سطح کشور به خود اختصاص داد.

دادخواه گفت: پروژه‌های روکش آسفالت نیز با بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از مرداد امسال آغاز شد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، اجرای این پروژه‌ها به دلیل سرمای زمستان با وقفه ۲ماهه همراه بود؛ اما پس از تعطیلات نوروز عملیات گسترده روکش اسفالت در راه‌های استان ادامه پیدا خواهد کرد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ۹۰ کیلومتر راه روستایی تا دورترین نقاط استان در ۲ سال گذشته ساخته شد، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۶۲ دستگاه پل با عرض دهانه هشت متر و ۶ متر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ دستگاه زیرگذر تاکنون احداث و بهره‌برداری شده یا در حال ساخت و تکمیل است، گفت: ارتقای ایمنی ۱۳ هزار کیلومتر راه و خط‌کشی راه و تأمین روشنایی ۵۷ کیلومتر راه و ۸۰ نقطه روستایی و نصب حفاظ مَفصلی و بتُنی در محورهای اصفهان - بهارستان، آزادراه معلم و آزادراه فرودگاه از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در ۲ سال اخیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز