خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در جریان بازدید از شرکت پوشش:

۲۴۷ واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی راکد گیلان در دولت سیزدهم احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۴۰۵

استاندار گیلان از احیای ۲۴۷ واحد تولیدی صنعتی، گردشگری و کشاورزی راکد گیلان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: طی ۲ سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی صنعتی تعطیل و ۱۳۲ واحد میراث فرهنگی و گردشگری و کشاورزی راکد در استان گیلان احیاء شده و تولید را از سر گرفتند.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند فعالیت کارخانه احیا شده پوشش گفت: برخی از واحدهای نیمه تعطیل فعال شده نیز که با ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کردند که با تلاش های صورت گرفته اکنون ظرفیت این کارخانه ها به ۷۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم با ادامه روند احیاء افزایش بهره وری ، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را در استان گیلان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر نرخ بیکاری در استان گیلان ۲ درصد از میانگین نرخ بیکاری کشور کمتر است .

وی با اشاره به تعطیلی این واحد و احیای آن به دستور آیت الله دکتر رییسی، نحوه فعالیت کارخانه پوشش و احیاء این کارخانه را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده و تلاش داریم با تکمیل زنجیره تولید بزودی بخش رنگرزی این کارخانه را راه اندازی کنیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: با احیای این کارخانه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان برق و نساجی و مکانیک در این کارخانه مشغول به کار هستند و تولید و اشتغال افزایش یافته است.

عباسی درمورد مشکلات برق، تسهیلات و امکانات لازم مورد نیاز این کارخانه گفت: دستورات لازم در این زمینه صادر شده است و به مدیران مربوطه اعلام شد با حمایت و انجام مساعدت های لازم از این واحد تولیدی  حلقه و زنجیره تولید و اشتغال را در این بخش تکمیل کنند . 

در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی نماینده عالی دولت در گیلان را همراهی می‌کردند.

شرکت صنایع پوشش رشت که در سال‌های گذشته با داشتن سه هزار نیرو، ۱۳۰ هزار متر مربع فضای مسقف تولیدی در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار فعالیت می‌کرد، در حال حاضر با داشتن حدود ۳۰ هزار متر مربع فضای مسقف حدود ۱۱۰ نیرو دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز