خبرگزاری کار ایران

۳۲۵ هزار تن کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۶۵

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۳۲۵ هزار تن کالا از استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، فضل الله رحمتی اظهار داشت: با همت تجار و بازرگانان  هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری با ۴۰ درصد رشد به ۱۵۵ میلیون دلار رسیده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی صادر محور استان افزود:  این طرح در راستای افزایش صادرات استان تاکنون در ۳۵ واحد صنعتی اجرایی شده است.

رحمتی تصریح کرد: با اجرای این طرح تاکنون ۲۰ واحد صنعتی صادرات محور مشکل تعهد ارزی خود را رفع کرده اند.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم اکنون صادرات کالا توسط ۳۶ کارت بازرگانی از استان با ۳۳۰ میلیون دلار توسط گمرک سایر استان‌ها اجرا می‌شود و ترخیص به‌موقع مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید یکی از علت‌های افزایش تولید و رشد صادرات درچهارمحال و بختیاری بوده است.

رحمتی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری ۳۲۵ هزار تُن صادرات از استان انجام شده است گفت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی از استان ۱۵۵ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه ۱۱۵ درصدی رشد داشته است.

وی ادامه داد: تعداد کالاهای وارد شده به استان بیش از پنج هزار و ۹۶۰ تُن کالا به ارزش ۱۳۰میلیون دلار بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز