خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

تبلیغات زودهنگام مهم‌ترین جرم انتخاباتی این دوره است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۳۷

داوطلبان ردصلاحیت شده از حاشیه‌سازی اجتناب کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه رفتارهای انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود، گفت: تبلیغات زود هنگام به عنوان مهمترین جرم از جرایم انتخاباتی در این دوره از انتخابات تعیین شده است.

به گزارش ایلنا، هفتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین که با حضور اعضای ستاد امنیت انتخابات استان در استانداری قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این نشست گفت: مجلس، محورِ بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است و از این رو انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: مردم با مشارکت و حضور در انتخابات، در مدیریت کلان کشور نقش آفرینی می‌کنند؛ بنابراین باید اهمیت و حساسیت انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای مردم و مسئولان تبیین شود.

مسئولان نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین افزود: آحاد جامعه باید دقت نظر داشته باشند که برای رفع مشکلات اقتصادی در جامعه نیازمند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و به تبع آن تشکیل مجلس مقتدر و متخصص هستیم.

وی اضافه کرد: دشمن با ابزار رسانه همه تلاش خود را برای تاثیرگذاری بر مردم به کار می‌بندد و ما موظفیم در عرصه عمل با خدمت شایسته، رضایتمندی و اعتماد در بین مردم را ایجاد کنیم.

این مقام قضایی استان با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته رصد نارضایتی‌های عمومی در سطح فرمانداری‌ها افزود: همه مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند و با احصاء مطالبات اولویت‌دار مردم در مناطق مختلف استان نسبت به گره‌گشایی و حل مشکلات مردم اقدام کنند.

حضور مدیران در جلسات نامزدهای انتخاباتی جرم است

وی بیان کرد: باید با هم‌افزایی بین دستگاهی و زمانبندی مشخص، تحقق اقدامات تاثیرگذار جهت حل مشکلاتی که باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: از مدیران انتظار می‌رود به منظور برپایی هرچه باشکوهتر انتخابات در سال جاری، ضمن پرهیز از هرگونه نگاه فردی، بخشی و صنفی، همه همگام و یک‌صدا در خدمت انتخابات باشند.

این مقام قضایی با اشاره به مفاد ماده 75 قانون انتخابات بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی مدیران و مجریان انتخابات تاکید کرد و افزود: طبق این ماده قانونی هیچ مدیری حق ندارد در ساعات اداری و غیر اداری در برنامه‌های انتخاباتی کاندیدا حضور داشته باشد و همراهی و حضور مدیران در جلسات نامزدهای انتخاباتی جرم بوده و مجازات به همراه دارد.

فولیان با هشدار به مدیران و مسئولان مبنی بر عدم سوگیری و ایجاد شبهه حمایت و گرایش به نفع کاندیدای انتخاباتی خاص تاکید کرد: ضرورت دارد که همه دست به دست هم دهیم و با یک تدبیر و تلاش جمعی، شاهد انتخاباتی امن، سالم و با مشارکت حداکثری در استان باشیم.

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از طریق سامانه‌های هوشمند رصد می‌شود

وی تصریح کرد: تبلیغات زود هنگام توسط داوطلبان انتخابات مجلس ممنوع است و این موضوع موجب خدشه دار شدن اصل رقابتی بودن انتخابات و سلامت انتخابات می‌شود و تداوم این قبیل جرایم انتخاباتی و عدم واکنش مناسب توسط نهادهای مسئول نسبت به این دسته از تخلفات موجب ایجاد شائبه در اذهان عمومی و سایر داوطلبان انتخاباتی می‌شود.

فولیان همچنین به کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی هشدار داد که مراقب تبلیغات زود هنگام انتخاباتی خود باشند چرا که تمامی اخبار و گزارشات مربوط به فعالیت‌ها و تخلفات مورد رصد قرار گرفته و در ارزیابی صلاحیت آن‌ها در آینده مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اخبار و گزارشات مربوط به تخلفات تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از طریق سامانه‌های هوشمند از جمله سامانه جامع اطلاعاتی مردمی (سجام) و سایر مکانیزهای طراحی شده دریافت خواهند شد.

رسانه‌ها جرایم تخلفات انتخاباتی را تبیین کنند

این مقام قضایی برگزاری انتخابات سالم، امن، ایجاد فضای رقابتی سالم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از جمله اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دستگاه قضایی استان با همکاری ضابطان خود مصمم است تا با نظارت مستمر بر رفتارهای انتخاباتی کاندیداها، ضمن پیشگیری از جرایم و تخلفات در این حوزه، در صورت تداوم آن با افراد خاطی در هر سطحی برخورد کند.

معاون دادگستری استان قزوین یادآور شد: توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستادهای تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی و تشریح مفاد قانونی و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، مهمترین راهبردهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین همچنین اظهار کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شده‌اند در چارچوب قانون می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان ارسال کنند و باید از هرگونه حاشیه‌سازی اجتناب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز